Crossfit Göta #129

Halvdag på jobbet som jag passade på att flexa ut från. Det betydde en mycket välbehövlig sovmorgon. Tog mig tid att ta det lugnt hemma innan jag mötte upp en kompis för lunch, visade honom runt på stan innan jag tog mig till Göta för dagens första kvällspass. Headcoach på plats även idag, good stuff. Dock det jobbigaste passet på väldigt väldigt länge. Nog bra att jag höll mig till min vilodag igår trots att jag inte alls var sugen på det då.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Springa runt i ring och stretch
  • Styrka: 15 minuter squat snatch mot PB
  • WOD: 14 minuter OTM (on the minute):
    Odd:
    • 5–7 hang power snatch
    • 5/5 latterala burpees
    Even:
    • 6–8 toes to bar i ringar (toes to rings?)
    • 8 goblet squats
Snatch är inte alls min övning. Verkligen något jag måste öva öva öva på. Men tryckte väl till något typ av PB idag när jag lyckades med en full squat snatch ett par gånger med 30 kilo på stången. Och sen också en power snatch på 35, men den räknas inte eftersom övningen gick ut på att få med squaten också. Svårt indeed. Passet sen var som sagt det jobbigaste på väldigt väldigt länge. Jag var död. Övningarna på den jämna minuten gick riktigt bra, trodde goblet squatsen skulle vara galet jobbiga så struntade i RX som var 24 kilo och körde med 20, men hade nog klarat 24 ändå. Det var som vanligt när burpeesarna blev inblandade som jag totaldog. Hate it. Tog mig nästan en halvtimme innan jag pallade att röra mig tillräckligt mycket för att ta mig hem. Väldigt mycket hatkärlek över den känslan.
 
 

Thaipinnen

ser ut som ett riktigt härligt team!

2014-06-20 @ 10:22:32 • Hemsida: http://Thaipinnen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0