Crossfit Göta #132

Första morgonpasset på flera veckor. Det har varit saknat. Älskar stämningen. Idag var dessutom Super Marcel med, mycket kul. Styrkan kändes oförskämt lätt och work outen fruktansvärt jobbig. Bra blandning kan man tycka.
 
Dagens pass:
  • Uppvämning: Djur på rad och mobilitet för höft och rack
  • Styrka: Front squat, 2 sekunder i botten 60% av max, 5×5 reps, 40 kilo
  • WOD: 2 varv av:
    • 250 meter rodd
    • 15 kettle bell svingar 32/20 kilo
    • 15 burpees
    • 250 meter rodd

    • 5 minnuter vila
  • Tilläggsträning:
    • 5 minuter rodd
    • 3 minuter assault bike
    • 5 minuter rodd
    • 3 minuter assault bike
Har ju aldrig maxat front squat så jag vet inte riktigt vad jag tar där. Men 40 kilo är nog inte riktigt 60% av mitt max eftersom det var väldigt lätt. Trodde dock det skulle vara tyngre. Tekniken satt bra och jag var nöjd. Benen fick sitt under work outen sen ändå. Ett varv tog drygt 4 minuter. 4 minuter på absolut max eftersom det var så lång vila mellan varven. Så. Himla. Jobbigt. Ramlande bokstavligen av roddmaskinen när jag var klar. Dom där burpeesarna är dock som alltid boven i dramat. Hatar verkligen att jag blir så död av dom. Coach F peppade dock bra och påminde gång på gång att jag körde på RX. Vilket såklart känns bra. Men jag hade ändå bytt 15 helt vanliga burpees mot 15 extra KB svingar på 20 kilo any time.
 
 

FrökenTV, bloggen om tv och film

så nice

2014-06-27 @ 18:37:34 • Hemsida: http://efji.blogg.se/
Pauline

härligt!

2014-06-27 @ 18:53:48 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Mari

Heja heja =) Skön morgon. Och jag blir alltid lika imponerad över passen =)

2014-06-28 @ 18:23:17 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0