Dagens

Började min dag på Göta. Länge sen jag var där på en söndag nu, har glömt hur skönt det är. Lite folk och avslappnad stämning. Perfekt för att köra min A-programmering som jag fått av Headcoach. Ett ganska simpelt program som passar bra såhär mitt i mellan alla vanliga Crossfit-pass. Bra tillfälle att komplettera med alla mina olika rehabövningar också.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd och mobility
  • Teknik: 10 minuter on the minute, 5 power cleans 35 kilo
  • Styrka: Back squat 5×3 reps, 50, 60, 70, 75, 80 kilo
  • Tilläggsträning:
    • Rehab för benhinnan
Att köra många reps på hyfsat låg vikt, som jag gjorde med cleansen idag, handlar om att öva upp muskelminnet för att få det att fatta hur den ska göra när det är tunga vikter på sen. Jag tycker det gick bra, körde på smal stång för att behålla hook gripet rakt igenom. Det gick bra. Min träningsvärk i axlarna är inte att leka med så jag hade förmodligen inte klarat att köra tyngre iallafall. Back squaten gick oväntat bra. Var länge sen jag körde just back squat så jag hade ingen aning om vilka vikter som fanns i benen. Men med ett PB på 90 kilo så kändes det ganska bra att komma upp på 80 på sista trean. Bra och skönt pass. Väldigt välbehövligt i min värld då och då.
 
 

Emma

Jädrar vad du är grym! Stark som en oxe :)Och snyggt jobbat med träningsvärken också.

Hoppas du har haft en superfin helg!

2014-06-30 @ 22:07:18 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0