Hell week – #1

Okej, så semester en vecka utan några som helst planer. Vad passar då bättre än att kötta gärnet på gymmet efter headcoach programmering? Inget, så det är precis det jag gör. Typ två pass om dagen, sjukt kul och utmanande. Idag körde jag dom två första passen. I morse, special-programmeringen med intervaller. Snacka om att chocka kroppen som vilat över en vecka. Och det gick inge vidare. Kroppen hade inte det bränsle som behövdes och jag var en millimeter från att spy, så det var bara att lyssna på kroppens signaler och ge upp.
 
Hell week pass #1:
  • Uppvärmning: Lätt rodd och foam roller
  • Intervall #1, 10 varv med:
    • 200 meter rodd
    • 1 minut vila
  • 5 minuter vila
  • Intervall #2, 10 varv med:
    • 30 sekunder bike
    • 1 minut vila
  • Gymnastisk goats, 14 minuter on the minute
    • Odd: 3 pull ups + 5 push ups
    • Even: 5/5 stone shouldering
Jag kom helt enkelt inte längre än till mitten av bike-intervallerna. Hade jag haft lite tid att återhämta mig och fylla på med lite energi kanske jag kunnat köra gymnastik goatsen sen. Men det hade jag inte. Jag visste innerst inne att jag har ätit galet dåligt senaste dagarna, inte dåligt som i dålig mat, men dåligt som i alldeles för lite mat, för att köra sånt där pass. Det slår liksom aldrig fel. Var galet irriterad på mig själv efteråt. Men fick en härlig revange på kvällens team-pass istället.
 
 

amanda

bra citat!

2014-06-09 @ 22:48:31 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0