Hell week – #5

Att bara köra ett pass idag visade sig göra mig himla uttråkad. haha. Träffa sjukgymnasten, åka ärenden, handla mat, tvätta och städa gör inte dagen mer party. Tur att jag hade sparat det bästa till sist. Ett styrkepass på Göta, med dom bästa som sällskap. Faktiskt ganska skönt att bara köra ren styrka också. Körde alla seten så som vi brukar köra styrka i passen, genom att öka lite varje set. Det gick bra även om jag inte köttade på på dom tyngsta vikterna.
 
Hell week pass #5:
  • Uppvärmning: Bike, foam roller, stretch
  • Styrka A:
    • 5×5 reps back squat (benböj) 50, 55, 60, 65, 70 kilo
    • 5×5 reps pressar 30 kilo (avbröt efter tredje varvet då jag kände lite i axeln)
  • Styrka B:
    • 5×5 reps bänkpress 30, 35, 40, 45, 45 kilo
    • 5×5 reps marklyft 55, 60, 65, 70, 75 kilo
  • Styrka C:
    • 5×5 reps på varje sida hantelrodd 15 kilo
    • 5×20 sekunder hollow rock
  • Afterbash: Gymnastik goats, 7 minuter OTM (on the minute)
    • 3 strikta pull ups (med gummiband)
    • 5 strikta armhävningar på tå
Jag är verkligen riktigt nöjd med dagens pass. Inte bara att jag fick en go work out i kroppen, jag provade på att känna på att göra en strikt pull up, och lyckades (om dock med lite sprattel på slutet). Sjukt härlig känsla att känna sig starkare även om jag inte hängt i riggen på flera veckor på grund av axeln. Axeln som jag då dessutom kände av lite under pressarna, men det var något konstigt ont som försvann typ lika fort som den kom. Alla andra övningar hade jag nog egentligen kunnat köra tyngre på. Förutom bänkpressen, den var tung. Men att jag sen lyckades göra alla sju varv med strika armhävningar (utan dom sista två på sista varvet) gör mig också riktigt nöjd. Bra dag som sagt. Två tuffa pass kvar innan hell week trappar ner lite.
 
 

amanda

duktig!

2014-06-11 @ 23:37:44 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
snie.blogg.se

gött stark du är!!
ibland måste man göra tråkiga ärenden oxå haha

2014-06-12 @ 08:56:57 • Hemsida: http://snie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0