AMRAP 30 – Special edition

Så för att jag ska ha något att fokusera på närmsta tiden, när jag inte kan träna som jag brukar, har jag dragit igång en matutmaning tillsammans med ett gäng vänner från gymmet. Hela boxen körde en liknande utmaning i våras, där Headcoach satte relerna. Denna gången bestämmer var och en sina egna regler för att få det till en så hållbar rutin som möjligt och använder dessa 30 dagar som en slags omstart.
 
Utmaningen gå helt enkelt ut på att man två och två stöttar varandra och utmanar dom andra paren. För varje dag som man ätit enligt sina egna uppsatta regler får man ett poäng. Skulle min teamie ätit som hon ska, medans jag har ätit något som inte är okej så får inte hon heller något poäng. På så sätt kan man alltid tänka en extra gång på sin kompis innan man stoppar något i munnen (eller i mitt fall vill hoppa över en måltid), och det kanske hjälper en att stå emot. Dessutom har vi en facebook-grupp där vi kan stötta, hjälpa och tipsa varandra under denna period, så även om vi »tävlar« mot varandra så gör vi det tillsammans, i sann CrossFit-anda.
 
Nu är det inte så seriöst som det kanske låter och alla gör det för att dom vill. Vi tränar alla så pass mycket att vi vill ha ut maximalt av våran träning och är medvetna att sista biten alltid sitter i kosten. Så vi kickstartar helt enkelt tränings-hösten med extra bra kost.
 
Jag är riktigt taggad för att börja laga massor av nyttig och god mat. Mitt största problem just nu är dock att jag inte äter tillräckligt. Jag har blivit expert på att hoppa över måltider och kan ibland gå en hel dag med att bara ätit lunch. Det håller inte, så jag måste ta tag i mig själv och nu när jag verkligen har tid över att stå framför spisen så har jag inga ursäkter.
 
30 dagars utmaning börjar imorgon 6 oktober och håller på fram till tisdag 4 november. Nu kör vi!
 
FYI. AMRAP 30 = As many rights as possible in 30 days
 
 

MADDISENJ.SE

så sann bild

2014-10-05 @ 18:54:43 • Hemsida: http://maddisenj.se
cecilia

perfekt timing du, jag ska också köra stenhårt fr.o.m. imorgon! dags att bli av med sockerberoende och småätande!

Svar: Grymt! Heja dig. :)
Sofia

2014-10-05 @ 20:00:41
Emma

Låter som en rolig utmaning och en bra grej. Speciellt om man som du hoppar över måltider dåodå. Det brukar inte vara bra. Då kanske vi kan få lite extra mycket av din fina matinspiration på bloggen också :)

Skönt att operationen verkar ha gått bra också. Hur länge kommer du behöva använda kryckorna och hur lång är den förväntade läktiden?

Kram

2014-10-05 @ 22:17:31 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Isabelle

Vad roligt! Låter jättespännande!! :-D

2014-10-05 @ 22:22:59 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se
Sara

Verkligen smart, det ska jag testa :)

2014-10-06 @ 07:57:56 • Hemsida: http://www.baakochmaat.blogg.se
Mari

Vilken rolig grej =)

2014-10-06 @ 19:27:09 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
NICOLE

Låter som en rolig utmaning :D Lycka till, säger jag! =)

Svar: Tack tack. :)
Sofia

2014-10-06 @ 20:03:57 • Hemsida: http://nnnnicolee.blogg.se
Jossan

Vilken bra utaming, det är alltid bra att vara minst två som peppar varandra. Sen är det svårare att "falla dit" med eftersom man inte vill svika den andra personen :) Har du några speciella matmål eller vad man nu ska kalla det? :)
Hoppas du mår bra efter operationen!
SV: Jag vet!!! spaghetti och köttfärssås är grymt gott :)

2014-10-07 @ 07:07:14 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0