40-25-15 not unbroken (#157)

Dagens pass var döpt till Mr Unbroken. Funderar på om ens världseliten gör den unbroken. Jag gör det då inte. Insåg idag, igen, hur mycket jag inte tycker om dom nya wall ball targetsarna. Jag får inte till det. Så det tog mig en halv evighet att få det gjort. Så irriterande, vet inte hur många gånger jag skrek ut min frustration när jag träffade fel och bollen stack iväg till andra sidan lokalen. Wtf.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + rörlighet för squat
  • Styrka: Front squat 4×3 reps med 3 sekunder paus i botten 50 kilo
  • Tilläggsstyrka: 4×10 reps tunga halv kettlebell svingar 24 kilo
  • WOD: For time, 40–25–15 reps:
    • Wall balls 6 kilo
    • Pull ups/ringrodd
    • Kettle bell svingar 8 kilo (Double unders)
  • Tilläggsträning:
    • 10 minuter bike
    • 10 minuter rodd
Styrkan kändes ganska bra idag. Även om tre sekunder i botten ibland känns som en halv evighet, kändes det inte överdrivet tungt. Jag ser fram emot maxning nästa vecka. Dom tunga svingarna sabbade min rygg lite och mjölksyran jag drog på mig där släppte inte riktigt innan metconen drog igång. Det hjälpte mig definitivt inte i wall ballsen. Det räcker ju att det inte direkt är till min fördel att jag är kort och har mycket längre att kasta boll-jäveln redan från början. Annars fick jag idag byta ut hopprepen mot svingar. Lätta svingar. En 8a är lätt. Men efter tungar svingar på styrka, wall balls och ringrodd så kändes det ändå, även om det var det lätta i sammanhanget här. Man fick inte använda gummiband på pull upsen idag, så det blev rodd istället. Lär känna av det imorgon. Exakt 12 minuter tog det mig iallafall att bli klar. Då var krampen i mina stackars stackars underarmat ett faktum. Att jag får träna upp dom kan vara en av dom få fördelarna med att jag inte kan hoppa hopprep för tillfället. 
 
 

Linda

Ser ut att vara ett riktigt jobbigt pass. Tycker det är tillräckligt jobbigt att behöva kasta bollen mot väggen. Att sen behöva träffa ett litet mål gör ju inte saken lättare precis.

2014-09-16 @ 06:01:43 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com
ebba

Lät som ett bra pass, du kör bara crossfit va ? :)

Svar: Ja, jag tränar bara Crossfit och träning som tillhör det. :)
Sofia

2014-09-16 @ 10:48:45 • Hemsida: http://enilssonnn.blogg.se
Mari

Men pust och stön. =)

2014-09-16 @ 19:40:07 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0