Happy Chipper day (#153)

Det finns vissa dagar när det här med morgonpass inte är lika optimalt som andra dagar. Typ som när man sovit max fyra och en halv timme. Det var det läget jag befann mig i när klockan ringde halv sex i morse. Var halvt påklädd innan jag tog mitt förnuft till fånga och gick och la mig igen för att få iallafall två timmars sömn till. Det känns alltid som jag skolkar när jag inte går på planerade pass. Men istället hoppades jag på att få plats på 18-passet. Vilket jag fick till slut. Men egentligen hade jag ett sånt där battle i mitt huvud om jag skulle träna eller inte, eftersom jag hade ont i huvudet dom sista timmarna på kontoret. Men som alltid, när man väl kommer iväg så ångrar man sig aldrig!
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, skulderblads armhävningar, air squats och utfall
  • Styrka: Front squat 3×5 reps, 2 sekunder i botten – explosivt upp  (50 kilo)
  • WOD: For time:
    • Buy in: 400 meter löpning (325 meter rodd)
    • 30 thrusters 25 kilo
    • 30 sit ups (40 sekunder planka)
    • 30 hang power cleans 25 kilo
    • 30 hand release push ups
    • 30 sumo deadlift high pull 25 kilo
    • 30 pull ups
    • 30 back squat 25 kilo
    • Cash out: 400 meter löpning (325 meter rodd)
En work out som innehåller många övningar och många reps som ska göras så fort som möjligt kallas för en chipper. Som dagens pass. Battlade med Coach Chrille om hur långt jag skulle få ro istället för att springa, i vanliga fall är 300 meter rodd i samma nivå som 400 meter löpning, men Chrille ville att det skulle blir lite jobbigare för mig idag tydligen. Som att det behövdes. Det var helt fantatiskt jobbigt. Jag gick in i väggen någonstans vid cleansen och gjorde allt jag kunde, men det hände liksom ingenting. Greppet dog och jag kunde inte trycka ut en milimeter till. Trodde att jag skulle kunna köra dom sista squatsen unbroken. Haha. Som att det gick. Nej. Ganska exakt 20 minuter höll jag på, sen tog det mig en dryg timme innan jag hade samlat tillräckligt med kraft för att gå dom 12 minutrarna hem.
 
 

ebba

sv : super tack för alla tips :)

2014-09-08 @ 22:19:53 • Hemsida: http://enilssonnn.blogg.se
Linda

Vi måste alltid ro längre än vad vi springer om vi byter ut det. Så är det 400m löpning så måste vi ro 500.

2014-09-09 @ 05:27:52 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com
Em

SV: Tack, det var det verkligen haha :D Kram!

2014-09-09 @ 09:46:20 • Hemsida: http://justanothervoice.blogg.se
Linda

Sv: Nä jag förstår att du inte väljer att ro :) Det får inte vi heller göra. Man får enbart ro om man av nån anledning inte kan springa (eller om det ösregnar ute) och då är det som sagt var en längre sträcka.

2014-09-11 @ 20:44:51 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0