Hello Cindy! (#151)

Idag började jag dagen med en dejt med Cindy och bästa morgon-crewet. Vi hann inte med Cindy under tjej-veckan förra veckan, men det är en klassiker som såklart måste få vara med i gänget. Cindy körde jag sist i november förra året. Dam dam dam …
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + stretch
  • Styrka: Front squat 4×3 reps, 2 sekunder i botten – explosivt upp (40, 45, 50, 55 kilo)
  • WOD: »Cindy«, 20 minuter AMRAP (as many rounds as possible)
    • 5 pull ups
    • 10 push ups
    • 15 air squats
  • Tilläggsträning:
    • 5 minuter rodd
    • 5 minuter assault bike
    • 5 minuter rodd
Benen kändes tunga på styrkan idag, trodde det skulle bli en pina med alla air squats som skulle göras. Att air squatsen skulle bli det lätta i det hela var lite oväntat. Sist jag gjorde hela Cindy fick jag 13 varv + 5 reps. Idag, 15 varv + 8 reps. Sjukt nöjd med detta. Jag hade samma tjocklek på gummibandet för pull upsen men gjorde armhävningarna mot låda istället för på knä. Min taktik var att köra två varv i taget, utan stress men i ett jämt tempo. Det funkade bra. Men jäklar vad slut man är. 20 minuter är länge och efter ett par varv är man som i trans. Man bara kör. Tills det är slut och då är man död. Good stuff det här med Crossfit. haha.
 
 

linnea

härligt! :)

2014-09-01 @ 21:20:39 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
Emma

Grymt! Vilken förbättring :D

2014-09-01 @ 21:51:55 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Mari

Haha, den var bra ;) grymt jobbat!

2014-09-02 @ 20:43:48 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0