Maxa minuten (#154)

Idag var jag riktigt taggad inför passet som väntade. Det lät otroligt roligt på pappret. Och det var roligt. Men jag är inne i en period där jag känner mig lite frustrerad. Jag får inte riktigt ut det jag känner att jag borde. Jag ser saker fungera på ett sätt, men jag når inte riktigt dit. Jag vet att jag kan sakerna var för sig, men får inte riktigt ihop det när det gäller. Frustration.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + stretch
  • Styrka: Bänkpress 3×5 reps, långsamt ner explosivt upp (30, 35 kilo)
  • Gymnastik: Statisk handstående, mage mot väggen, 5×30 sekunder
  • WOD: 4 varv med:
    • 1 minut max strikta hand stand push ups
    • 1 minut max Clean and jerk 45 kilo
    • 1 minut max toes to bar
    • 1 minut vila
  • Tilläggsträning:
    • 4+4 minuter rodd
    • 4+4 minuter bike
Det var kul att köra bänkpress. Lite disco-gym liksom. Men det var ganska lätt med både 30 och 35 kilo. Borde göra den där övningen oftare tror jag. Handståendet gick åt skogen. Jag hade det inte i varken axlar eller huvud att stå alla omgångar. Vettitusan vad som hände egentligen. Work outsen sen då. RX på clean and jerken var satt på 45. Frågade Chrille vad han tyckte jag skulle ha på stången, han sa »Du ska ha 45«, frågade tre gånger om han var säker. Han var bombsäker. Coolt. Och han hade ju rätt, jag klarade det. Min frustration var dock i riggen. Dom där toes to baren. Jag kan ju kippa. Jag kan göra korrekta toes to bar. Men så fort jag blir lite trött i greppet så går det inte. Jag vågar inte riktigt lita på att jag orkar hålla kvar i stången och tappar fokus på tekniken och får inte till kippingen. Gah! Och alla dessa pass som varit så påfrestande för greppet. Gissar att headcoach har en baktanke för att vi ska palla Fran lite bättre nästa gång …
 

Emmy

sjukt bra blogg du har! jag har en frågestund på min blogg där du kan fråga allt om mitt liv, ponnyn, pojkvännen, privata frågor eller what ever! hoppas du går in och ställer en eller flera frågor :) http://emmylaursen.forme.se/2014/september/fragestund-om-allt.html

2014-09-10 @ 07:59:09 • Hemsida: http://www.emmylaursen.forme.se
Isabelle

Du är otrolig! Blir galet motiverad av dig! :-D

Svar: Naw tack! Och vad glad jag blir av att höra att jag kan motivera någon annan. :)
Sofia

2014-09-10 @ 11:09:08 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Bra jobbat!

2014-09-10 @ 17:15:52 • Hemsida: http://spontan.blogg.se
Kajsa

Bra jobbat! Och bra quote :D

2014-09-10 @ 19:16:59 • Hemsida: http://wanderlustes.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0