Piff & Puff på äventyr (#159)

Lördags-chipper stod som vanligt på schemat idag. Satan vad jobbigt, men det är så roligt att köra med Sara – aka. Piff – och idag bokstavligen bar hon oss framåt. Det var två moment där man nog egentligen borde ha sprungit lite lätt, som jag gjorde fast med valet att gå. Det sinkade oss lite, men vi fick gjort det andra riktigt bra. Vad jag längtar efter att få jobba upp min kondition på riktigt, det går bara att göra det till en viss nivå med hjälp av rodd och bike, för att komma högre måste jag verkligen få in löpningen. Snart så.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Lek 2 och 2 + mobility
  • WOD: For time, team:
    • 50 power cleans 25 kilo
    • 50 goblet squats 12 kilo
    • 50 push press 25 kilo
    • 500 meter barbell carry (springa/gå med stången) 25 kilo
    • 50 front squats 25 kilo
    • 50 armhävningar med fötterna på kompis i planka
    • 50 pull ups
    • 500 meter buddy carry (kompis på ryggen)
    • 50 wall balls 6 kilo
    • 50 burpees, kompis med stången i rack 25 kilo
  • Afterbash: Tabata mage, olika plankor
My lord vad Piff och Puff fick kämpa idag. Men Sara var grym och utan henne hade jag nog gett upp någonstans i mitten. Hon fick ta lite större del när hon sprang med mig på ryggen och tog 5 av mina sista burpees. Viken i sig var inte så tung. Antalet var egentligen inte heller så överdrivet många. Men armarna fick kämpa rejält och biten när vi skulle förflytta oss sammanlagt en kilometer kånkandes på något var extremt jobbigt. 31 minuter och 57 sekunder höll vi på iallafall. Ganska go genomkörare minst sagt.
 
 

fashion

Hoppas att du har haft en bra dag! :D

2014-09-21 @ 01:49:01 • Hemsida: http://nattstad.se/fashioninspiration
Sara

Härligt med ett ordentligt arbetspass :)

SV: Ja det måste du testa så gott :)

2014-09-21 @ 10:23:43 • Hemsida: http://www.baakochmaat.blogg.se
mot plus

hurtigt! =)

2014-09-21 @ 19:53:04 • Hemsida: http://motplus.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0