Tre timmars lekstuga

Efter en ganska omtumlande start på dagen, spenderade jag hela eftermiddagen i sängen för att försöka smälta allt. Jag hade bokat av mitt vanliga 18-pass eftersom det var väldigt mycket löpning idag. Hade tänkt ro lite och mest bara hänga. När jag väl kom dit så hoppade jag in på passet iallafall, tänkte att jag ändå kunde köra uppvärmning, gymnastik och styrkan med gänget. När metconen satt igång så hängde jag i riggen och övade teknik på TTB (toes to bar) och KTE (knees to elbows). När passet var slut slängde jag och Sara i oss lite näring och la oss på en painball i väntan på kvällens gymnastikpass. Fokus på handstående. Inte så mycket som var så jobbigt, allt var mest bara kul och som en stor lekstuga för mig idag. Där jag lekte i tre timmar.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + inch worms, wall walks, bear walk och scap push ups
  • Gymnastik: Tabata – 20 sekunder on, 20 sekunder off, 4 varv
    • Statisk toppläge i ringdips
    • Statisk bottenläge i ringdips
  • Styrka: Bänkpress 4×3 reps, långsamt ner explosivt upp, 50 kilo
  • Goats: Knees to elbows och toes to bar
  • Gymnastik: Teknik och progression för handståeende
Det var bra för mig att spendera ett par timmar i boxen. Det fick mig lite på andra tankar. Jag älskar människorna som välkomnar en med öppna armar och som peppar mer än man kan tänka sig. Jag gjorde mitt bästa för att peppa mina vänner som körde en metcon som tydligen var det jobbigaste på länge, mellan mina set i riggen. Sen så smög jag mig in på gymnastikpasset utan att ha bokat. Vilket kändes lite busigt, men samtidigt brydde jag mig inte så mycket och ingen sa något trots att både Headcoach och gymnastik-coachen visste om att det var så. Det var riktigt roligt och jag vet nu vad jag ska fortsätta att jobba med för att komma närmare mitt handstående.

Anita

Härligt :D

2014-09-17 @ 08:17:37 • Hemsida: http://siliiins.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0