Åttahundra

Var hos osteopat-Jonas igår. Han konstaterade att jag har en inflammation i ledkapseln i axeln. Det förklarar en del. Vet inte om det är bra, men det är skönt att veta vad det är. Nu är det bara att hoppas att inflammationen försvinner snart, har ju redan gått fyra veckor med det här. En behandling igår och ytterligare en nästa vecka. Fingers crossed.
 
Så medans jag undviker sånt som gör ont så satsar jag på annat. Idag blev det traditionsenliga onsdagsintervaller. Idag dock till fots. Löpning. Intervaller. Huva vad jobbigt. Men så sjukt nyttigt. Äntligen fick vi, jag och Sara, tummen ur och körde. 8 gånger, 100 meter. 90% av max, sen gå tillbaka. Passade bra. Sen la jag till lite goats på det och passet blev fulländat.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Bike och rörlighet, lätt jogg
  • Intervaller – 8×100 meter
  • Intervaller – Double unders on the minute for 5 minutes
  • Stretch – vrister och framsida lår
  • Mage:
    • GHD
      3×10 rullande rygglyft
      3×10 sit ups
    • Tabata, 20 sekunder on 10 sekunder off, 2 varv
      Sit ups
      Sidoplanka höger
      Sidoplanka vänster
      Hollow
Mitt ben blev lite trött efter både löpning och hopprep, hoppas att det bara är ovana. Annars var det mest mjölksyran som kändes under löpningen. Jises, vet inte när jag sprang så fort senast. haha. Men det var gött att hänga lite i boxen och få gjort bra saker. Hade önskat jag kunnat göra mer av mina riktiga goats, men axeln kommer inte palla det på ett tag, så det är bara att köra på.
 
 

snie.blogg.se

Håller tummen!!
Usch då har du pollenallergi? Verkar vara döjobbigt :(

2015-04-30 @ 08:24:23 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
snie.blogg.se

Trevlig valborg förresten!!=)

2015-04-30 @ 08:24:35 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Karin FitnessochHälsa

Hoppas axeln kryar på sig snabbt! Snyggt gjort att få till ett så bra pass trots axeln!!!

2015-04-30 @ 23:03:56 • Hemsida: http://fitnessochhalsa.se
bookofems.blogg.se

skönt att få svar, nu hoppas vi på att det ger sig. Håller mina tummar för dig!!

2015-05-01 @ 09:41:03 • Hemsida: http://bookofems.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0