Rump shaker WOD (#210)

Jag bestämde mig till slut för att köra passet idag iallafall. Även om det var mycket axlar på gymnastiken så funkade iallafall metconen för min onda axel, iallafall med lite skalning. Ett ganska lagom pass trots allt. Eller ja ett pass på dryga sex minuter. Men men. Haha.
 
Dagens pass:
  • Bike 30 minuter

  • Uppvärmning – Axlar och barbell complex
  • Gymnastik – Statiskt handstand + strikta toes to bar
  • Metcon – 5 varv av:
    • 6 marklyft (25 kilo)
    • 9 box jumps (60 centimeter)
    • 12 toes to bar
  • Återhämtning – Bike 10 minuter
Det funkade inte riktigt att göra gymnastiken, körde ett varv, kollade mest på resten. Sen skalade jag rejält när det gällde marklyften i metconen. Jag tyckte det kändes lite i axeln när jag höll emot på nervägen, redan när jag värmde upp med stången. Så jag nöjde mig med ynka 25 kilo. Körde dock riktiga hopp på höga boxen hela vägen igenom, vettitusan när det hände sist, så high five för det. Jag väljer att fokusera på det positiva. 6 minuter och 23 med maxpuls iallafall. Good stuff.
 
 
 

Sara N

bra jobbat =) gillar era gruppfoton!

Svar: Ja gruppfotona är ett måste. Har blivit en grej. Inget foto – då har man inte tränat. ;)
Sofia

2015-04-11 @ 08:50:13 • Hemsida: http://fabulousprincess.blogg.se/
Sara Ekman

Bra kämpat :)

2015-04-11 @ 22:31:48 • Hemsida: http://aamaziing.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0