Barbell team (#189)

Lördagspass med Headcoach. Lätt veckans bästa pass. Sara är åter igen frisk och vi kunde köra ett pass tillsammans igen för första gången på länge. Men det var väl inte ett höjdarpass från någon av oss. Men så blir det ibland. Fast det borde passat oss. Bara stång och tunga vikter. Men nä. Saras förkylning höll henne tillbaka, och häng-programmet jag kör nu satte käppar i mina underarmar.
 
Gårdagens pass:
  • 5 minuter rodd
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)

  • Uppvärmning – Tabata: jumping jacks, höga knän, armhävningar, air squats, utfall, burpees …
  • Teknik – Marklyft, hang power clean, front squats och push jerk
  • Metcon – Två och två, I go you go, 5 varv var for time:
    • 5 marklyft
    • 5 hang power cleans
    • 5 front squats
    • 5 push jerks

  • Återhämtning – 20 minuter bike
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)
  • Mobility för axlar och skulderblad
Jag frågade Sara vad hon vill köra på för vikt. RX var satt på 40 och jag var tveksam på det. Men Sara var så säker på att det var det vi skulle köra på, så det gjorde vi. Men efter två varv var det kört. Jag kunde inte greppa längre och Saras ben var döda. Så vi tog av och körde resten på 35. Ibland undrar man hur 5 kilo kan göra så stor skillnad. Min högra skuldra bråkar sådär som den gör bland, så att trycka sig mot en painball och köra lite rörlighet omkring där var ett måste efter passet, bra timing att jag har massage som väntar i veckan. Hänget går bättre och bättre, men när underarmarna behövs såhär under passet blir det lite tufft. Men jag tänker att det vänder snart.
 
 

E m e l i e

Riktigt bra citat! Man får inte glömma att vara glad för det man faktiskt redan har ;)

2015-02-08 @ 21:28:57 • Hemsida: http://nouw.com/bymelli
N

Bra pass!

2015-02-08 @ 21:33:34 • Hemsida: http://nouw.com/nathaliemaria
Sofia

Tack så mycket :D

Hoppas du haft en toppen helg!

2015-02-08 @ 22:05:59 • Hemsida: http://byfia.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0