Dead hands (#187)

Jag har börjat en satsning på att få bättre grepp och starkare underarmar. Bara det att det kommer bli en tuff ride. Dag två igår och mina händer är redan döda. haha. Hjälpte inte att det var massa i riggen på passen dessutom. Men jag ska ta mig igenom detta. Jag ska bli bättre på att hänga i rigg-fan. Passet var annars ganska lugnt. Eller liksom bra. Vet inte vad man ska säga. Kul med teknik på clean and jerk iallafall.
 
Gårdagens pass:
  • 5 minuter bike
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)
  • Uppvärmning – Hoppa över och krypa under, planka, axelmobility med pinne
  • Axel prehab – Lastdrag och aktiva/passiva axlar i hand stand
  • Styrka – Squat Clean and Split Jerk, 5 minuter teknik + 8 minuter med 2 rep on the minute (35 kilo, 40 kilo, 45 kilo)
  • Metcon – 3 varv:
    • 90 sekunder AMRAP
      6 wall balls (6 kilo)
      6 toes to bar
      6 burpees
    • 90 sekunder vila
    • 90 sekunder AMRAP
      6 power cleans (40 kilo)
      6 box jump
      6 pull ups
    • 90 sekunder vila
  • Återhämtning – 15 minuter bike
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)
Cleansen kändes stabila. Gillar när Headcoach säger åt mig att lägga på vikt. Men sen under metconen som var en typ av intervallträning så tappade jag fokus efter första varvet när händerna gjorde så ont. Jag har varit lycklig lottat som klarat mig från valkar och blåsor under mitt Crossfit-liv. Men nu börjar dom komma och det är inte skönt. Men jag ska vänja mig och använda det där pannbenet jag skaffat mig under åren. Även om vi inte räknade score på metconen så körde jag allt på RX. Eller nej inte riktigt på toes to bar. Den måste jag också jobba på. Men vikten på stången och kippade pull ups. Jag går framåt och det gör mig glad.
 
 

Marie

Gick in och kollade på min gamla blogg och du brukade kommentera endel. Kul att se att du fortfarande bloggar och att du fastnat så för crossfit ! Hoppas allt är bra!

2015-02-06 @ 14:17:13 • Hemsida: http://marioteten.shapemeup.se
Emelie

Låter som ett härligt pass!

2015-02-06 @ 19:28:15 • Hemsida: http://ewelies.blogg.se
E m e l i e

Burpees är så sjukt jobbigt - men extremt bra! ;)

2015-02-07 @ 00:34:17 • Hemsida: http://nouw.com/bymelli
Sara Ekman

Härligt :)

2015-02-07 @ 10:55:12 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0