Double trouble (#196)

Gårdagens pass var riktigt tufft. Inte bara maxning på Clean and Jerk, men också två satans jobbiga metcons. Och sen kollapsade min kropp. Fast passet gick egentligen ganska bra enligt mina mått mätt. Men nu är jag trött. Kroppen är trött. Jag behöver vila. Men det är svårt när man tycker det är så kul att träna.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Springa runt i ring + bear complex
  • Styrka – Squat clean and jerk, 8 minutes on the minute mot PB (35 kilo, 40 kilo, 45 kilo, 50 kilo, 55 kilo, 60 kilo)
  • Metcon #1 – 7 minuter AMRAP, 3–6–9–12–15 reps:
    • Marklyft 50% av max (56 kilo)
    • Latterla burpees över stången
  • 1 minut vila
  • Metcon #2 – For time (time cap 10 minuter):
    • 200 double unders
    • 50 knees to elbows
    • 30 wall balls (6 kilo)
  • Återhämtning – 20 minuter bike
Jag tyckte squat cleanen var tunga redan från början, ändå lyckades jag hela vägen upp till 60. Tangerade mitt PB. Failade en gång på 62, men var inte riktigt laddad för det egentligen. Metcon #1 gick sen ganska bra för att vara jag. Att göra alla dom där burpeesarna, utan paus, är stort för mig. Hann nästan klart med ett varv, hade fem burpees kvar. Sen började dock mitt helvete. Jag var helt slut. Jag har kommit in i mina double unders nu och har egentligen inga problem med dom, så länge jag inte är trött. Och det var jag nu. Tog typ åtta minuter för mig att bli klar. En kamp var det. Hann bara med 28 knees to as high as possible (kan inte knees to elbows). It sucked. Att jag sen fick huvudvärk, frossa och förhöjd temp när jag kom hem gjorde inte saken bättre. Kroppen strejkar efter ett par tuffa veckor. Jag behöver vila och det tänker jag göra nu. Sova. Ta det lugnt. Allt annat än att träna. Tills på måndag iallafall.
 
 

E m e l i e

Burpees är riktigt jobbigt så det ska du vara stolt över! :)

2015-02-21 @ 00:49:42 • Hemsida: http://nouw.com/bymelli
Sara Ekman

Du får ta det lugnt idag då :)

2015-02-21 @ 13:10:03 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Alex

Åh, det är så svårt att vila när det är så kul! Men lyssna på kroppen och gör det. Vila.


2015-02-21 @ 14:37:55 • Hemsida: http://eatsleeptrainworkrepeat.blogspot.se
Emelie

Åh, va jobbigt, hoppas att du känner dig bättre nu!

2015-02-22 @ 19:58:52 • Hemsida: http://ewelies.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0