Let's get strong (#188)

Fredags-peppen var total. Den dippade dock när jag fick veta att det var ett strong man pass. Inte min favorit. Men det var iallafall over head squats som styrka och Coach Chrille som styrde passet, så det var ju bra iallafall. Passet var jobbigt. Men jag tycker det är en svår variant att verkligen ta ut sig på. Men jag var ändå ganska nöjd med vad jag fick ihop. Dessutom körde jag på med lite goats efter, precis vad jag behöver.
 
Gårdagens pass:
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)

  • Uppvärmning – Instep, scap push ups och wall slides
  • Styrka – Over head squats, 5×3 reps 2 sekunder i botten (25 kilo, 30 kilo, 35 kilo)
  • Metcon – 2 varv, 2 minuter på varje – antal burpees är score:
    • Prowler push
    • 8 slam balls + 8 goblet squats
    • Farmers walk
    • 200 meter rodd + laterala burpees över rodd

  • Återhämtning – 20 minuter bike
  • 3,5 minuter statiskt häng (10 sekunder on, 20 sekunder off i 10 minuter och 30 sekunder)
  • Teknik – Double unders
Over head squatsen gick bra. Kul att vi har det i programmeringen nu, övar på det så sällan. Det är en klurig men rolig övning tycker jag. Metconen var inte jätteparty. Men jag var nöjd med min prestation på rodden och burpeesarna. Gjorde 20 burpees totalt. Rodden gick fort, på typ 45 sekunder, så jag hade ungefär en minut till burpees. Hatar burpees. Har jag sagt det innan? Men att göra 10 per minut är jag ganska nöjd med, med tanke på allt annat jobbigt vi pysslade med (läs prowler push).
 
 

Anonym

Duktig du är! Ha en skön söndag!

2015-02-08 @ 01:41:14 • Hemsida: http://fabulousprincess.blogg.se
Alex

Grymt pass! Och vem hatar inte burpees? ;)

2015-02-08 @ 14:11:26 • Hemsida: http://eatsleeptrainworkrepeat.blogspot.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0