Måndags-snatch (#190)

Jag gillar måndagar (tisdagar är en annan sak). Dagen går liksom fort och så vet man att man har det där magiska måndags-passet som avalutar. Men jag hade en ganska seg känsla i kroppen idag. Fast som vanligt brukar det vara en bra grej att känna så på uppvärmningen, då har resten av passet en förmåga att kännas himla bra.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – air squats, aktivt/passivt häng i rigg, wall slides, instep
  • Gymnastik – 2 varv med 1 minut på varje station:
    • Armhävningar
    • Pull ups
    • Arch back häng i rigg
    • Hollow rock
  • Styrka – 1 squat snatch + 1 hang squat snatch, 2 reps on the minute for 10 minutes (25 kilo)
  • Metcon – 15 minuter AMRAP, team I go you go:
    • 30 double unders
    • 20 ryska kettlebell svingar (16 kilo)
    • 10 box jumps
Kom ganska sent till gymmet, så hann inte så mycket innan och var väldigt trött efter så jag pallade inte så mycket. Men metconen gick bra! Vettitusan vad som hänt med mina double unders. Dom vara var där, unbroken första varvet och bara nån miss dom andra. Så himla skönt! Hoppas dom bestämt sig för att stanna. Kände mig lite trött i ryggen efter snatcharna så körde inte RX på kettlebellen. 16 kilo är egentligen ganska lätt vanligtvis. Men det var tungt för det stackars greppet idag. Det kommer bli tufft nu när jag utmanar min greppstryka, fram tills det blir bättre! Men jag är sjukt nöjd med dagens pass iallafall. Fick öva på snatch som verkligen är en goat för mig och dessutom kom jag till den där platsen där jag kunde pressa mig. Äntligen!
 
 

Linnea Kinis

härlig Bild :D

2015-02-10 @ 15:56:56 • Hemsida: http://linneakinis.blogg.se/
N

Härligt!!

2015-02-10 @ 21:08:23 • Hemsida: http://nouw.com/nathaliemaria
Felicia Karlström

Woop woop! Vilket gäng! :D

2015-02-10 @ 21:11:18 • Hemsida: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Sara

Härligt :)

2015-02-10 @ 23:47:02 • Hemsida: http://aamaziing.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0