Open-revenge (#193)

Idag var jag inte alls sugen på att träna. Eller det var jag men ändå inte. Haha. Hade en konsig dag och när Coach Chrille inte hade passet som vanligt så blev jag väldigt otaggad. Men jag visste ju att det skulle vara Open 14.2 som metcon och jag ville ju väldigt gärna se vad jag kunde göra åt resultatet jag fick när jag gjorde den sist. Så till slut bestämde jag och Sara kollektivt att köra och peppa varandra.
 
Dagens pass:
  • Uppvärning – Mobilitet för squat och over head position
  • Gymnastik – Handstand fritt utan vägg
  • Styrka – Over head squat, 5×3 reps två sekunder i botten (25, 30, 35, 2×40 kilo)
  • Metcon – Open 14.2, Every 3 minute until fail:
    • Minut 0–3 – 2 varv av:
      10 over head squats (30 kilo)
      10 chest to bar pull ups (pull ups)
    • Minut 3–6 – 2 varv av:
      12 over head squats
      12 CTB
    • Minut 6–9 – 2 varv av:
      14 over head squats
Så här skrev jag i mars förra året, efter att jag kört detta passet sist. Då körde jag pull ups med lila gummiband (näst tjockaste) och 25 kilo i mina over squats. Idag körde jag så nära RX man kan komma, men har verkligen inga CTB att komma med. Jag försökte ett par gånger efter passet, men det är omöjligt. Många brukar tycka det är lättare att ha ett chin up-grepp (handflatorna mot sig). Men jag kan inte få mina armar helt raka, så när jag håller så viks mina armar utåt och det blir helt enkelt inte bra. Men ge mig ett år kanske jag kan köra CTB på något sätt iallafall. Hur som helst så är jag inte helt nöjd. Jag hade kunnat pressa mig lite lite och tagit mig till andra steget. Hade en fjuttig pull up kvar för att klara det. Töntigt av mig. Over head squatsen är liksom inga problem så där hade jag kunnat skrapa ihop minst tolv reps till liksom. Aja.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0