Back to basic (#179)

Det brukar vara ganska roligt när vi kör samma pass som vi gjorde på On Ramp-kursen innan vi började med Crossfit. I dom flesta fall har jag slagit dom resultaten ganska stort. Men inte igår. Vet inte riktigt om det beror på att jag var grym då, att vikten var lättare eller att jag helt enkelt är en bra bit från formen. Förmodligen en blandning. Jag har svårt att fatta att det är en bit upp till formen jag hade innan operationen. Just den biten är faktiskt än så länge det jobbigaste med hela resan tillbaka från skadan. Konstigt.
 
Gårdagens pass:
  • Tidsfördriv – 30 minuter lugn rodd

  • Uppvärmning – Axlar och ben
  • Gymnastik – 3 varv med:
    • 3 strikta pull ups
    • Hand stand, mage mot vägg, med 10 shoulder taps
  • Styrka – Shoulder press, 1×15 reps (20 kilo), 1×12 reps (23 kilo), 1×9 (25 kilo), 1×25 reps (12,5 kilo)
  • Metcon – 10 minuter AMRAP stege:
    • 1 thruster (25 kilo)
    • 1 box jump (50 centimeter)
    • 2 thrusters
    • 2 box jumps
    • 3 thrusters
    • 3 box jumps
  • Återhämtning – 20 minuter bike
Kom väldigt tidigt till gymmet igår, så jag pluggade in hörlurarna och satte mig på roddmaskinen. Behövde rensa huvudet lite. Lyckades sådär, men satt där en halvtimme iallafall. Sen kom passet. Pull upsen kändes okej. Hand standen kändes bra. Styrkan var skittung, alla dessa högrepsare. Mjölksyra hej! Metconen var jobbig. Flåsig. Jag tycker verkligen inte att thrusters är så jobbigt, men flåset. Tyngre vikt än på det där on ramp-passet, men färre varv. Blev precis klar med varv tio idag. Så jag var egentligen 22 reps efter. Men men. Go genomkörare. Bättre och bättre, det måste bli bättre.
 
/ Att få plats med 14 pers på en låda. Jag är där. Man ser min butt till vänster! /
 

MADDISENJ.SE

haha vilken underbar bild!

2015-01-14 @ 17:41:23 • Hemsida: http://maddisenj.se
Felicia Karlström

Sv: I know! Att ha en rosa soffa hade varit amazing! :)

Vilket härligt gäng ni verkar vara! Kram! :)

2015-01-14 @ 19:36:43 • Hemsida: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
emilia

Vad grymt ni verkar haft det :D Man vill liksom va med på direkten :D

2015-01-15 @ 12:46:03 • Hemsida: http://emiliadeptuch.wordpress.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0