Försiktig come back (#182)

Jag har inte tränat sen förra måndagen av förklarliga skäl. Jag är inte helt hundra, det sitter liksom något i bihålorna och jag låter inte som jag ska. Men jag kände verkligen att jag behövde träna igår. Från början hade jag tänkt köra hela passet så länge det var i mitt eget tempo. Men det visade sig att det var PB-vecka från och med igår och när hostan fortfarande var lite rosslig så bestämde jag mig för att kompromissa. Köra styrkan och skita i metconen. Det känns klokt såhär efter. Något PB blev det såklart inte, men kroppen fick kämpa på lite iallafall.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Linjedrillar och rörlighet
  • Prehab axlar – 5 olika axelövningar med lätt vikt, 3 varv
  • Styrka – Front squat, 6–4–3–2–1 reps mot PB (50, 60, 65, 70, 75 kilo)
  • 15 minuter lugn bike
Jag gillar inte att gå in för att sätta PB när jag vet att det inte kommer gå. Förkyld förra veckan och fortfarande lite svårt att andas rent är liksom inte dom bästa av förutsättningar. Gjorde ett försök på PB-vikt (83 kilo), men det gick inte alls. Eller hade hjärnan varit med hade jag kanske kunnat pressa upp det, men det var den inte. Men jag är inte så ledsen för det egentligen. Metconen är jag inte heller jätteledsen över att ha missat. Satt och tittade på från biken istället. Hoppas på mer kraft i kroppen på onsdag igen.
 
 

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Skönt att du lyssnar på kroppen och tar det lite lugnare när du inte känner dig helt fräsch.
kram

2015-01-27 @ 17:24:06 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se
MADDISENJ.SE

Låter klokt att börja lite lugnt när man inte känner sig hundra!

2015-01-28 @ 21:34:46 • Hemsida: http://maddisenj.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0