Games final 2009 (#178)

Lördagspass med Headcoach är alltid en killer. Igår hade vi tydligen tagit oss till finalen av Crossfit Games 2009 och körde en mysig chipper. Fick köra med Sara även om vi resultatet var induviduellt. I linje med vårt nya fokus av att köra mer intensitet istället för så mycket styrka, så hade vi en lätt stång. Men det hjälpte inte riktigt. Det var pissjobbigt ändå och jag dog någonstans på vägen.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Hela havet stormar, burpees, jumping jacks och mobilitet
  • Metcon – For time:
    • 15 squat clean (25 kilo)
    • 30 knees to elbows
    • 30 box jump (50 centimeter)
    • 10 pull ups + 10 dips (10 muscle ups)
    • 30 dumb bell push press (10+10 kilo)
    • 30 double unders
    • 15 thrusters (25 kilo)
    • 30 pull ups
    • 30 burpees
    • 90 meter utfallsgång (10 kilo over head)
  • Återhämtning – Rodd 10 minuter
Vi hade ett grymt tempo fram till första pull upsen. Men för min del tog det lite för lång tid där dock. Hade verkligen inga pull ups i kroppen. När sen mina double unders krånglade och det tog alldeles för lång tid där hamnade jag efter. Mina sista pull ups blev ring rodd typ halvt ståendes. Burpeesarna kändes som tortyr och kraften var ganska slut när jag kom till utfallsgången. Lite drygt trettio minuter höll jag på. Trots bra pepp av Sara längst vägen så funkade det inte riktigt för mig denna dag.
 

MADDISENJ.SE

Tack fina du <3 Wow låter som ett grymt pass!

2015-01-11 @ 14:04:08 • Hemsida: http://maddisenj.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0