Mer open … (#177)

I slutet av februari så drar ju Crossfit-världens stora cirkus igång, Crossfit Open. Så just nu laddar vi för full inför det. Och går igenom work outs från föregående år. Denna veckan är vi tydligen på 2011. Jag var dock redigt skeptisk till hur det skulle gå för mig igår. Massa massa squats och ryggen som krånglade med mjölksyra redan i onsdags. Men det gick oväntat bra. Woop!
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Mobilitet för axlar och ljuske, armhävningsvarianter
  • Gymnastik – Statisk hold i botten och toppen i ring push ups 3×20 sekunder
  • Styrka – Back squat 3×12 reps (30, 40, 50 kilo)
  • Metcon – Open 11.3, max reps under 5 minuter av:
    • Squat clean & jerk (35 kilo)
Back squatsen gick helt okej. Sista tolvan (!) var dock riktigt tung. Verkligen inte van vid så många reps alltså. Men ryggen höll sig snäll så jag hade hoppet inför metconen. Körde dock med bältet för den psykiska hjälpen. Den extremt höga RX vikten på 50 kilo var det dock inte frågan om jag skulle lassa på. Det hade ryggen definitivt inte klarat. Även om 35 kanske egentligen var lite för lätt. Man fick göra hur man ville för att få stången över huvudet. Jag valde att göra thusters, alltså skicka stången direkt upp från squat positionen. Det gick fortast så. Men alltså var det lite för lätt, för det kanske inte riktigt är meningen att man ska göra det. Dock så är det som alltid flåset som är mitt problem, så jag har en teori om att jag kanske ska sänka vikterna ett tag för att istället köra med högre intensitet. Är iallafall nöjd med min plan att göra fem reps i minuten och höll mig till det. Fick ihop flest reps av alla på passet. DET är jag riktigt stolt över. Woop.
 
 

Sara Ekman

Kul! :)

2015-01-09 @ 11:05:19 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Sanna Preifelt ❤

Grymt, klart du ska vara stolt :)

2015-01-09 @ 15:24:20 • Hemsida: http://sannasrum.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0