Strong (wo)man! (#180)

Jag hade en lite konstig dag igår. Hann vara hemma och slöa, inklusive power nap, ett bra tag innan passet började. Det var blött och kallt att ta sig dig, tur att Coach Chrille var där och välkomnade mig med öppna armar. Annars kanske jag hade gått hem igen. Dessutom var det ett strong man-pass som väntade. Inte min favorit direkt. Men det visade sig vara ganska behagligt ändå. Skönt att slippa resultat-hetsen i Wodify och bara köra på i sitt egna tempo – utan att jämföra resultat.
 
Gårdagen pass:
  • Uppvärmning – Snabba fötter, wall balls och burpees. Typ.
  • Gymnastik – Ryggresningar 2×12
  • Styrka – 11 minuter on the minute, 3 power cleans (max 52 kilo)
  • Metcon – 2 varv med:
    • 2 minuter farmers walk 12+12 kilo
    • 2 minter prowler push (2–3 vändor)
    • 2 minuter statisk häng i rigg, 5 burpees om man släppte
    • 2 minuter rodd (fiskspelet)
  • Återhämtning – 15 minuter bike
Egentligen var det ytterligare en övning på gymnastiken. Men jag som var så inställd på att slippa den där mjölksyran i ryggen som jag hade förra onsdagen, för att kunna fokusera på cleansen, var där igen redan efter första övningen. Så jag avstod den andra och la mig på en foamroller istället. Men det hjälpte inte. Kommer mjölksyran så släpper den liksom inte. Men lyckade pusha förbi den bra idag och satte en PB 3a i power cleansen. Sista repsen var kanske lite tveksam, men jag hade den egentligen. haha. Själva metconen sen var inte så jobbig egentligen. Var typ bara greppet som fick jobba. Och såklart ben och andning på den förbannade prowlern. Men det blev en bra pulshöjning där. Skönt att få ett lite lugnare pass i kroppen. Idag blir det massage för min lite trötta kropp. Nya tag imorgon. Woop.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0