The Ghost (#176)

Hade egentligen planerat en vilodag idag. Men eftersom dom senaste passen varit så värdelösa behövde jag vända den känslan. Och jag lyckades. Jag vände den åt rätt håll iallafall. Fick dock känningar av den där jobbiga värken/mjölksyran i ryggen redan under uppvärmningen. Så strykan idag blev en kamp. För första gången typ ever är jag glad att det inte var någon stång under metconen, för det släppte i ryggen sen.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Springa runt i ring, röra axlar + 3 varv av:
    • 7 kettle bell swingar
    • 7 sumo high pull deadlift med KB
    • 7 goblet squats
    • 7 push press med KB
  • Styrka – 10 minuter on the minute, 3 power cleans (30, 35, 40, 42, 43, 44, 45, 45, 46, 47 kilo)
  • Metcon – «The Ghost», AMRAP reps – 6 varv:
    • 1 minut rodd, kalorier räknas
    • 1 minut burpees
    • 1 minut double unders
    • 1 minut vila
  • Återhämtning – 20 minuter bike
Jag är faktiskt nöjd med vad jag fick ihop på metconen. Burpees är verkligen inte min grej och satte målet att göra minst 10 stycken på varje varv, vilket jag lyckades med. På rodden höll jag ungefär samma tempo hela vägen. Och kan man hoppa double unders kan man skrapa ihop en väldigt massa reps. Jag har ju av förklarliga skäl inte hoppat så mycket hopprep senaste året, så för mig att hoppa fler och fler för varje varv, när jag dessutom blev tröttare och tröttare är stort. Fick ihop flest reps sista varvet. Totalt 248 reps. Och det är jag nöjd med. Framförallt är jag nöjd över att jag hade en skön känsla efter passet igen. Det där andra jag känt, när jag helst av allt velat dränka mig i Mölndalsån efter ett pass, är liksom inte så trevlig.
 

Emelie

Låter som ett härligt pass!

2015-01-08 @ 18:01:48 • Hemsida: http://ewelies.blogg.se
Linda

Ghost körde jag i förrgår. Sjukt jobbigt, men ändå kul. Bra jobbat :)

2015-01-09 @ 07:46:01 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com
snie.blogg.se

visste det skulle vända för dig ;) vill oxå!!

Svar: Det vänder för dig också snart! :)
Sofia

2015-01-09 @ 10:18:54 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag har inte kunnat träna ett endast pass på det nya året:( Åhh det värker i mig!

2015-01-09 @ 16:33:46 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0