2 RM Back squat (#217)

Jag beslutade mig för att vila axeln helt och hållet denna veckan, meaning att inte göra något alls som blandar in axeln, eftersom jag fått ont efteråt även av saker som inte gjort ont när jag gjort dom. Det betyder att det inte blir mycket till pass för mig nu. Men jag tog en chansning med måndagspasset, eftersom det iallafall är ben som styrka så är det åtminstånde ett rätt. Men mer än så blev det inte för mig denna måndag. Metconen innehöll liksom thursters. Big no no för axeln.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Hopprep, instep, squat och höftöppning
  • Styrka – Back squat 8–6–4–2–8–6–4–2 reps mot PB på 2RM (40, 50, 60, 70, 75, 85, 90, 102 kilo)
  • Metcon – Tabata, 20 sekunder on 10 sekunder off
    • Thrusters (20 kilo)
Det blev många tunga vikter denna dag. Ibland förvånar jag mig själv. Men inser vad självförtroende gör i detta läget. Jag vet att jag är bra på back squat, jag har tekniken och jag är stark i benen. Det gör att jag aldrig går fram till en vikt och tror att jag ska misslyckas. Därför tror jag att jag lyckas, i princip, varje gång. Denna dag tror jag att jag satte PB på dom sista fyra seten. Det var sjukt tungt, men jag gjorde det. Mitt PB på 102 kilo är nu också mitt 2RM (repetition max). Sjukt. Men här fick detta passet räcka. Även om jag inte avänder axeln är det en o-bra possition för den och mitt alternativ till thrusters var front squat och det kändes, well … inte nödvändigt. Jag var liksom ganska nöjd så.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0