Same same … but different

Återigen en dag när jag klev in på Göta utan någon som helst plan. Hade en liten dröm om att kunna ro intervaller. Men det funkade inte för axeln. Draget i sig gick bra, men att dra från främsta läget funkade inte. Kan liksom inte dra fram axeln så som det krävs för att få kraften. Crap! Men men. Bättre rörelse och stämning i boxen idag, så jag försökte glida på den känslan och gick vidare. Lite hopprep, pistols och nya magövningar.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – 15 minuter bike
  • Mobility – Vrister
  • Stretch – Insida lår, rumpa och ljumskar
  • Teknik – Pistol squats
  • Teknik – Double unders
  • Mage och rygg:
    • 3×10 korta sit ups med 10 kilo på bröstet
    • 3×10 rygglyft
    • 3×12 sit ups i GHD
Jag tycker att jag stretchar och stretchar och stretchar dom där vristerna, men ändå känns det inte som jag kommer närmare dom där pistol squatsen. Dom gör mig förbannad, för enda anledningen till att jag inte kan dom är ju rörligheten. Jag kommer liksom inte tillräckligt långt fram över foten, så tyngdpunken kommer för långt bak och jag tappar balansen. Men nu har jag iallafall fått lite programmeringar att köra tillsammans med all stretch, så till slut ska det väl gå. Men något som gick idag var mina double unders. Det är fortfarande väldigt påfrestande för benet att hoppa dessa dubbel hopp, så det blir inte så många försök. Tror jag gjorde fem försök totalt. På sista omgången lyckades jag få till hela 50 dubbelhopp. Garanterat något typ av PB för mig. Grejen var ju att jag hade kunnat fortsätta för jag missade inte, jag orkade bara inte hoppa mer. haha. Det är så himla jobbigt. Men nöjd, det är jag. Gött att göra några nya magövningar idag också. Så även om det suger att jag har ont överallt så är det bra att jag tvingas träna på det jag är dålig på. Pistols, double under och mage.
 
 

GoForFit

Grym är du! Axelproblem är så vanligt, ååh, så himla tråkigt. Hoppas det blir bättre fort!

sv: Tack! :))

2015-05-07 @ 17:01:02 • Hemsida: http://goforfit.se
snie.blogg.se

ser jobbigt ut! bra kämpat!!

2015-05-08 @ 08:50:22 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
caroline

Grym du är alltså!! :D

2015-05-08 @ 22:52:27 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
bookofems.blogg.se

förstår din frustaration, men fortsätt kämpa. En dag sitter de där övningarna!! :D det ser jävligt grymt ut i alla fall! :D

Svar: Tack snälla för din pepp. :)
Sofia

2015-05-09 @ 17:51:42 • Hemsida: http://bookofems.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0