Crossfit Göta #102

Veckans andra morgonpass. Fortfarande trött i ryggen. Inte ont, men riktigt trött. Men jag var taggad, morgonpassen är ju ändå dom bästa. Och på onsdagar är det alltid så lite folk, trots att det är ett team-pass, vilket är riktigt skönt på något sätt. Idag fick jag dessutom med mig ett nytt PB, i Power Clean (frivändning). Något jag inte ens tänkt satsa på denna veckan. Det gjorde mig riktigt glad.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Djur-övningar (lejongång, björngång, gorillagång och maskgång (?))
  • Teknik och styrka: Power Clean (frivändningar) 15 minuter mot PB
  • WOD: Team AMRAP Cindy+rodd/löpning i 20 minuter:
    • 300 meter rodd
      Cindy:
    • 5 pull ups
    • 10 push ups
    • 15 air squats
Medans ena personen rodde, körde den andra Cindy och så tvärt om. Sjukt kul. Men jag kunde inte riktigt ta ut mig eftersom mjöklsyran som jag drog på mig redan under uppvärmingen till cleansen, med pinne (!), inte ville släppa. Framförallt air squaten var extremt jobbiga. Annars kände jag mig stark både i pull upsen och push upsen. Gick till och med ner en tjocklek på gummibandet i pull upsen under tiden. Tummen upp. Och styrkan då? Jo, jag tittade ju lite på stången med 50 kilo förra veckan. En vikt jag faktiskt lyft en gång tidigare. Och så även idag. Flera gånger. Och det var ganska lätt, konstigt nog. Men jag var tvungen att prova att lägga på lite till, så under dom sista sekundrarna slängde jag på två ettor och fick upp stången med 52 kilo på. Yeah! Och detta alltså med extrem mjölksyra i ryggen. haha.
 

Sara Ekman

Bra kämpat! :)

2014-04-09 @ 23:01:57 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Malinskan

Gött jobbat! Pull ups är jag lite rädd för, tror inte jag klarar av en enda faktiskt.

SV: Jaa, intrsuktören sa att teamet hade kört detta passet i fredags och att det var det hårdaste på ett bra tag, haha. Jag trodde faktiskt att eftersom vi var så många nybörjare på det passet så skulle han ge oss lite mer teknikinstruktioner men jag fick till och med fråga honom om han kunde visa en burpee. Aja, det var roligt i alla fall :)

2014-04-10 @ 08:36:32 • Hemsida: http://malinskan.shapemeup.se
caroline

Låter som en riktigt bra träningsdag! :D

2014-04-10 @ 10:44:16 • Hemsida: http://celandine.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0