Dagens

För att vara lite snäll mot kroppen såhär första veckan tillbaka efter vilan, så bestämde jag mig för att ta det lugnt med Crossfit-passen. Dessutom har jag fortfarande träningsvärk från måndagens pass. Men det var ju aldrig någon tvekan om att jag skulle få det. Hur som helst så hade jag planen att köra intervaller från programmeringen som Headcoach gjorde åt mig inför «Hell week». Och så blev det. Fick dessutom med mig Sara på köpet. Ett riktigt grymt pass fick vi till och jag tror nog att en ny intervall-onsdags-tradition är född.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Lätt rodd + stretch
  • Intervall #1, 10 varv av:
    • 200 meter rodd
    • 1 minut vila
    5 minuter vila
  • Intervall #2, 10 varv av:
    • 30 sekunder Assault bike
    • 1 minut vila
  • Aterbash #1, 5 varv med:
    • 10 rygglyft
    • 20 russian twist med medicinboll 6 kilo
  • Afterbash #2, Tabata intervaller – 20 sekunder on 10 sekunder off, 2 varv
    • Rak planka
    • Sne planka höger
    • Rak planka
    • Sne planka vänster
Ja men springa intervaller vet vi ju att jag inte kan göra, men det är ändå dags för mig att göra det jag kan. Ro och cykla kan jag ju. Och det betyder faktiskt inte att det inte är jobbigt bara för att man inte springer. Alla som någon gång suttit på en Assualt bike vet att man sällan sätter sig frivilligt på den igen. But so I did. Och kommer göra det igen, för det är det jag har just nu och jag är taggad för att köra så hårt jag kan tills jag vet vad som händer till hösten. Woop woop! Jag är helt lycklig att vara tillbaka på gymmet.
 
 

Isabelle

Du är så GRYM!!! :-D

2014-08-21 @ 07:35:38 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se
Sara Ekman

Härligt :)

2014-08-21 @ 09:27:15 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0