Crossfit Göta #144

När det är såhär förbannat varmt ute har jag egentligen inget emot att sitta i ACn på kontoret. Precis sådär lagom länge att jag i lugn och ro kan ta mig till Göta för dagens sista pass. Bästa passet. PB-veckan fortsätter och idag stod valet mellan marklyft eller squat cleans (frivändning med benböj). Jag har haft siktet inställt på dom där cleansen hela dagen så det var ingen tvekan vad jag skulle fokusera på idag. Resultatet av passet som helhet var dock sådär. Ingen work out som passa mig, på något sätt.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + Bear complex
  • Styrka: Squat clean, 15 minuter mot PB, Max 60 kilo
  • WOD: 15 minuter AMRAP
    • 10 burpee box jump
    • 15 V-ups på lådan
    • 300 meter rodd (400 meter löpning)
  • Afterbash: Omvänd tabata, 10 sekunder on, 20 sekunder off, 8 varv
    • Statisk hand stand
Okej så hur gick det där PB-försöket då. Det gick sådär. Tangerade mitt tidigare PB på 60 kilo. Och det kändes lätt. Så glad över det slängde jag på ytterligare 5 kilo. 65 kilo i squat clean, hur låter inte det? Men nej, huvudet sa stopp. Jag vet att jag kan ta det om jag bara trycker mig under stången snabbare. Enligt coach F lyfter jag högre än jag behöver liksom, måste helt enkelt under snabbare. Jäkla teknik det där. Och egentligen ska jag vara glad att jag fick upp 60 kilo för andra gången i mitt liv. Men det var så satans nära (Se bildbevis nedan) på 65 att jag inte riktigt kan vara nöjd. Work outen var bara fel fel fel för mig idag. Burpees – alltid pissjobbigt, men nästan det lättaste idag. Sen kunde jag dock inte hoppa upp på lådan, fick lite ont i benet efter första tio hoppen. När det kom till fällknivarna var det ett helvete av den enkla anledningen att jag har extreeeem träningsvärk i magen från igår. Party. Springa kan jag ju inte och träningsvärken i magen hjälpte ju inte direkt min rodd idag, tog en evighet att ta sig fram. Nej usch.
 
 
 

Anita

Ååh, skönt å träna !

2014-07-23 @ 16:33:11 • Hemsida: http://siliiins.blogg.se
Linda

Åh vad irriterande när man är så nära. Men 60 kg såg verkligen lätt ut.

2014-07-23 @ 18:04:59 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0