Hey legday (#160)

Det finns inget annat att kalla detta pass än legday. haha. Helt galet. PB veckan har dragit igång, vilket passar mig perfekt. Då kan jag kötta sista och förhoppningsvis sluta på topp innan jag måste börja om från noll igen. Idag var det som sagt ben ben ben. Inte så jobbigt egentligen. Det handlade endast om mjölksyra.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + stretch för squat och rack
  • Styrka: Front squat, 15 minuter mot PB
  • WOD, for time:
    • 400 meter utfallsgång
As simple as that. Headcoach ville helt enkelt döda våra ben idag. Först maxa ut i front squat, lyckades öka lite lite från sist och är faktiskt väldigt nöjd med det. Med tanke på att jag haft extrem träningsvärk i benen sen i lördags (förmodligen ingenting jämfört med vad jag kommer känna imorgon) hade jag inte jättehöga förväntningar. Ett ganska fult lyft på 82 kilo lyckades med iallafall. Dom där dryga elva minutrarna som det sen tog att ta sig runt 400 meter med utfall var ju annars bara ren pina. Ni förstår ju vilken träningsvärk som väntar. Men jag omfamnar den, kommer ta lång tid innan jag känner av den igen.
 
 
 

Isabelle

Otroligt! Grymt! :-D

2014-09-22 @ 22:47:32 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0