So much Fran! (#185)

Kunde inte vara mer taggad för att träna igår. Min high från i torsdags, som bara blev högre under helgen, var kvar och jag längtade hela dagen. Prioriteringen av att gå hem lite tidigare från jobbet för att ta en power nap som skulle ta bort min huvudvärk, kändes helt rätt. Passet kändes dessutom awesome. Åh vad jag hoppas att denna känslan ska stanna kvar ett tag.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Air squat, inch worms, wall squats
  • Prehab – Rygg: Draken, Good mornings och rygglyft
  • Styrka – Power Snatch: 3 reps on the minute for 10 minutes (25 kilo, 28 kilo, 30 kilo)
  • Metcon – Fran special
    • 4 minuter AMRAP
      12 thrusters (25 kilo)
      12 pull ups
    • 1 minut vila
    • 3 minuter AMRAP
      10 thrusters
      10 pull ups
    • 1 minut vila
    • 2 minuter AMRAP
      8 thrusters
      8 pull ups
  • Återhämtning – 20 minuter Bike
Det är evigheter sen jag snatchade, så det är bra att det ligger i programmeringen på måndagarna nu. Öva öva öva. Men kändes ändå helt okej. Men det är inte skönt. Annars var det tur att jag var på bra humör så jag hade positiva tankar inför fantastiska Fran. Jag körde dock inte riktigt RX på stången, vågade av någon anledning inte. Men borde kanske gjort det. 30 kilo är inte så mycket mer än 25 och 25 kändes lätt idag. Det var pull upsen som var kampen, som vanligt. Men jag gjorde kippade utan något som hels hjälpmedel och varje gång jag gör det är jag stolt som en tupp. Fick ihop 94 reps och känner mig nöjd över det.
 
 

Sara Ekman

Härligt :)

2015-02-03 @ 22:07:20 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Käthe / Beautykey

Duktigt! :)

2015-02-04 @ 00:34:16 • Hemsida: http://www.beautykey.se/blogg

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0