Crossfit Göta #140

Var så himla tveksam på hur kroppen skulle kännas idag, efter en ganska dålig dag på gymmet igår. Dessutom kände jag mig trött och hade lite åsk-huvudvärk. Så förväntningarna var sådär. Vilket ibland kan vara bra, idag blev jag positivt överraskad. Yeah!
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hopprep + 2 varv, 2 och 2 med:
    • kasta 10 pressar mellan varandra med medicinboll
    • kasta 10 wall balls mellan varandra
    • rulla bollen mellan varandra 10 gånger liggandes på mage
    • 10 skulderbladsarmhävningar
  • Styrka: 9 minuter on the minute:
    • 8 strika armhävningar på tå
    • 1–2 strika pull ups
    • (1 minut double unders)
  • WOD: Chipper for time:
    • 20 step ups (50 double unders)
    • 25 marklyft 50 kilo
    • 25 hang power cleans 30 kilo
    • 25 front squats 30 kilo
    • 25 push jerks 30 kilo
    • 20 step ups (50 double unders)

    • BONUS: Every minute on the minute: 3 burpees
  • Afterbash: 2 varv, 20 sekunder on – ingen vila:
    • 20 sekunder hollow
    • 20 sekunder statisk cykling höger
    • 20 sekunder statisk cykling vänster
Jag gjorde ett försök att hoppa single unders på uppvärmningen eftersom det vanligtvis brukar vara bättre för benet, men efter ett tag funkade inte det heller. Så jäkla deppigt. Därför uppfann Coach Chrille en step up variant att köra under work outen, istället för hopprep. Det var egentligen lite mesigt i jämförelse med hur jobbigt det är med double unders, men det får bli tacken för att jag fick göra burpees istället för latterala hopp förra veckan. På tal om burpees, alltså varje gång klockan slår hel minut slänger man sig ner och gör tre burpees, var man än är bland dom andra repsen. Men tre är det magiska numret på burpees innan det blir extrem-jobbigt. Så det funkade bra idag. Oväntat bra. Det var tunga RX-vikter idag, så jag sänkte från 60/40 till 50/30 och är riktigt nöjd det det. Kampen var på front squatsen. Det kändes att jag körde squats igår. Men jag är glad och nöjd idag. Sköna känsla.
 
 

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

TACK:)

Åh, ni verkar vara ett så härligt gäng!

Svar: Det är vi verkligen, världens bästa människor på ett och samma ställe. :)
Sofia

2014-07-14 @ 23:59:32 • Hemsida: http://sessie.se
thaipinnen

sv; tack så jätte mkt!! :D

2014-07-15 @ 10:11:07 • Hemsida: http://thaipinnen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0