Julklappstips

//Bild UNICEF//



Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEFkan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

 

Mitt sätt att bidra är att sprida UNICEFs arbete vidare här, det gör att sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn skänks av re:menber. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

 

Dessutom har jag köpt ett gåvobevis med 300 doser Poliovaccin till min farmor i julklapp. Min farmor är 90 år och har redan allt, därför känns detta som den perfekta julklappen för henne. Det hjälper trots allt 100 barn att bli vaccinerade mot sjukdomen (det krävs 3 doser för att vara skyddad), så mycket bättre än att min farmor får en sak som hon inte har användning för.

 

Vill du också ge bort något som hjälper utsatta barn, besök UNICEFs gåvoshop här.

 

RSS 2.0