Military training #43

Idag var det första gången på väldigt länge som jag tog mig upp för att köra military. Dock så kallas det numer för PT-outdoor eller PT-small group eller något liknande nu (men vi slipper tyvärr inte dom obligatoriska osköna och osmickrande T-shirtarna). Mycket bra tycker jag. Har liksom tröttnat på skogen. Istället kommer dessa passen hållas i närheten av Viscus lokal och man har tillgång till riktiga redskap.
 
Idag var vi bara tre pers och en PT. Hur bra? Blev cirkelträning med TRX och Wall ball och lite tabata i mellan. 75 minuter är lite längre tid än vad jag är van vid efter alla mina crossfit-pass på senaste. Det är bra för mitt hjärta att jobba förbi bekvämlighetszoonen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Löpning samt lite rörlighet
  • Cirkel #1 TRX, 45 sekunder 15 sekunders vila, 4 varv:
    • Mage – benindrag
    • Hängande rodd
    • Enbens knäböj (pistol squats)
    • Armhävningar
  • Tabata (8×20 sekunder, 10 sekunders vila i mellan): »Hästen« (Springa med gummiband rund midjan där någon håller emot)
  • Cirkel #2 Wall ball, 45 sekunder 15 sekunders vila, 3 varv:
    • Wall balls
    • Slam balls (Kasta bollen i marken och ta emot på uppstudsen)
    • Sit ups
  • Nedvarvning + Stretch
Mina benhinnor har gått i strejk efter alla box jump och hopprep på senaste, så det gjorde riktigt ont att bara värma upp med joggingen. Och det gjorde fortfarande ont när vi körde »hästen«, så efter tre vändor fick jag order om att sätta mig på roddmaskinen istället (fördelen med att inte befinna sig i skogen), där körde jag sen ytterligare sex intervaller. Annars var det ett riktigt roligt pass. Tufft men det kändes faktiskt inte så långt som 75 minuter och vi använde tiden väl tycker jag. Måste försöka ta mig upp på det här, längden på passet är som sagt bra för mig.
 
 
 
 
 

caroline

Grymt jobbat tjejen! :D

2013-06-26 @ 22:29:09 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
Esmeralda <3

Grym träning! sånt skulle jag vilja testa på:) Duktig du verkar vara!!

2013-06-26 @ 22:29:17 • Hemsida: http://getfitandhealthy.blogg.se
Carro

äh, är ju gött att jobba utan redskap, bara med egen och varandras kroppstyngder, och med vad naturen har att erbjuda tycker jag :) Fast kul med ombyte! och gött att kroppen får jobba lite längre tid, över bekvämlighetszonen igen! Göött jobb!

2013-06-26 @ 22:48:17 • Hemsida: http://carolineannamarie.blogg.se/
Alexandra

Fan va kul med hästen, jädrans benhinnor! Alltså, älskar ball slam bilden ;)

2013-06-26 @ 23:52:03 • Hemsida: http://alexandralilja.blogg.se
Sanna

Det verkar alltid vara så grymt driv i de där klasserna!

2013-06-27 @ 15:50:01 • Hemsida: http://engnuttasocker.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0