Mitt träningsår 2013

När jag räknar ihop alla träningspass (inklusive power walks och långa promenader) kommer jag upp i 283 pass. Det betyder att jag i genomsitt tränat på något sätt 5 dagar i veckan. Det är ganska galet, jag som har tyckt att jag inte tränat så mycket på slutet. Men det bevisar att jag började året med att träna extremt mycket, vilket också straffade sig i from av överträning. Men balansen kom tillbaka efter sommaren och jag har hittat min grej. Här kommer en sammanfattning månad för månad.
 
Januari
Jag började månaden med att vara förkyld, men kom tillbaka med full kraft i from av matscheman. Jag promenaderade mycket och tränade mycket i allmänhet, både på Nordic Wellness, military training och Grupp PT-pass. Jag köpte även mina älskade lyftarskor som tog min träning till en helt ny nivå.
 
 ETT AV GRUPP PT-PASSEN PÅ VISCUS • MINA LYFTARSKOR
 
Februari
Jag åkte till Stockholm och The Nike Blast, vilket var början till en tuff månad när överträningen tog över kroppen. Jag var småskadad, hade svårt att sova om jag inte sov extremt mycket, mådde illa och hade hjärtklappning. Ingen bra månad.

ALEXANDRA OCH JAG PÅ THE NIKE BLAST
 
Mars
Jag återvände sakta men säkert till träningen igen, lugna pass på gymmet och mycket promenader. Jag kämpade fortfarande med militaryn, hjärtklappningen och illamåendet. När månaden närmade sig sitt slut så beslutade jag mig för att pausa militaryn. På grupp PT-passen gick utvecklingen ändå framåt.
 
 FULL FART PÅ ETT AV GRUPP PT-PASSEN
 
April
Jag tog årets bästa beslut och började träna på Crossfit Göta. Träningen tog fart med ny energi och det var roligt igen även om jag fortfarande kände mig trött. Dessutom försökte jag mig på en Paleo-challenge, det gick sådär.
 
 EN AV GÖTAS TVÅ BOXAR
 
Maj
Jag återvände till militaryn med en något bättre känsla än innan. Annars så fortsatte jag med Crossfiten och sa upp mitt kort på Nordic Wellness. Dessutom skaffade jag mig en ny PT och gjorde jag min första Kroppssammansättningsanalys och fystester.
 
ETT AV MILITARY PASSEN I SKOGEN • TAVLAN MED MITT FÖRSTA FYSTEST
 
Juni
Jag kom igång ordentligt med Crossfiten och började komma in i sammanhållningen i boxen. Träningen gick allmänt väldigt bra och spenderade en del tid i skogen själv med att köra pass som min PT satt ihop. Dessutom provade jag på att träna i en annan box när jag hälsade på Alexandra i Västerås över midsommar.
 
ETT AV PT-PASSEN PÅ ALTANEN PÅ MIDSOMMAR • PÅ FACTOR I VÄSTERÅS
 
Juli
Militaryn bytte skepnad och hölls nu vid Viscus lokaler. Jag körde härliga morgonpass i sommarvärmen på Göta. Jag gjorde nya fystester och krossade mitt tidigare resultat. Musklerna svarade på träningen även om kroppen inte visade några resultat. Jag provade också på att träna hos Crossfit Lund under semestern.
 
ETT AV MILITARY PASSEN I NY FORM • LYCKAN EFTER ETT TEAM-PASS PÅ GÖTA
 
Augusti
Jag körde på med min PTs pass i skogen och lärde mig nya saker som att stå på händer. Under månaden körde jag också mitt sista military pass ever (?). Jag avslutade månaden med att åka på träningsläger till Falun innan Mr. PT satte mig i tränings-vila.
 
TRÄNING I HANDSTÅENDE • GRUPPEN PÅ TRÄNINGLÄGRET
 
September
Månaden började med beordrad vila och jag fokuserade mer på bålstabbsträning. Sen körde jag igång igen och kärleken för träningen kom tillbaka på riktigt. Men jag kände mig fortfarande trött och tog långa vilor mellan passen. Jag försökte hämta ny energi genom att prova på mina gamla sporter som golf och konståkning.
 
 MITT FÖRSTA PASS TILLBAKA EFTER VILAN • ÅTERKOMSTEN PÅ ISEN 
 
Oktober
Jag började månaden med att vara jätteförkyld och fick ytterligare en periods vila. Jag åt bra efter matschemat som min PT satt upp. När jag väl kom tillbaka till träningen var det som att dra ut en propp och allt bara flöt. Jag åkte till Stockholm och hämtade inspiration på Crossfit-tävlingen Nordic Showdown. Allt var plötsligt så förbannat roligt.
 
 KILLARNA PÅ NORDIC SHOWDOWN • GÖTA-GÄNGET LADDAR FÖR BARCELONA 
 
November
Jag åkte till Barcelona och hade en fantastisk vecka med träning och massa nya vänner. Efter det flöt allt på och kroppen började äntligen ta åt sig av träningen. Jag gjorde min första pull up. Crossfit blev kärlek på riktigt.
 
LEK I BOXEN I BARCELONA • GÄNGET EFTER ETT LYCKAT PASS PÅ GÖTA
 
December
Jag red på vågen av inspiration från Barcelona. Jag lyssnade på kroppen och tränade endast för att det var roligt. Dessutom ställde jag upp i min första tävling och är übernöjd med prestationen. Avslutade dessutom med två nya fina PB i back squat och marklyft.
 
 REN LYCKA PÅ TÄVLINGEN
 

milina.blogg.se

- Såna borde inte ens få ha hund! Det gör sjukt ont i deras öron

2014-01-01 @ 23:44:50 • Hemsida: http://milina.blogg.se/
Rebecca

Vilket år! Fullt ös medvetslös.. underbart att du är tillbaksa. Blir så glad av det!

Svar: Du är gullig du. Men ja nu är jag tillbaka hoppas jag. :)
Sofia

2014-01-02 @ 06:47:31 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Amanda [SPONTAN]

Fem dagar i veckan? Det var inte dåligt du, bra jobbat! :)

2014-01-02 @ 11:27:13 • Hemsida: http://spontan.blogg.se
Mari

Finfint år och superfina bilder på dig =)

2014-01-02 @ 14:22:29 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Lisa

ah vilket år du haft! Både med- och motgångar!
Sköt om dig!!
kram kram

Sv: tack tack !:-)

2014-01-02 @ 14:42:51 • Hemsida: http://minellii.shapemeup.se
Eleonor

Vilken tuff brud du verkar vara! Väldigt varierad träning, du verkar också ha haft ett spännande år. Den här resan till Barcelona, var det en träningsresa eller nöjesresa? Det har ju blivit väldigt populärt med träningsresor men jag har sett flest resor till Portugal, Turkiet och Kanarieöarna.

Svar: Tack snälla! :) Det var en träningsresa främst. Inte anordnad på samma sätt som dom där till Portugal och Turkiet dock. Det var mitt gym som fixade, så åkte vi dit och tränade på ett Crossfit gym i Barcelona, lite som ett utbyte. Det var en helt underbar resa, vi gjorde bara sånt vi tyckte om, tränade, åt gott och umgicks. :) Du kan läsa om det här http://borninmay.blogg.se/category/resor-barcelona-2012-2013.html om du vill. :)
Sofia

2014-01-05 @ 09:06:33 • Hemsida: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0