Mitt träningsår 2012

Januari
Jag började året med att gå mycket promenader och provade många olika klasser på gymmet, som Sh'bam och CXWORX och fortsatte med alla mina body pump och bocy combat-pass.
 
// Fantastiska Slottsskogen vid en av alla promenader i januari //
 
Februari
I mitten av februari tog jag ett av mina bästa beslut någonsin och kontaktade en PT. Det började med en kickstart med träning och strikt mat. Och en två månaders lång period av konstant träningsvärk.
 
// Min "nya" mat och en före-bild på gymmet i februari //
 
Mars
Jag fortsatte träna med min PT och lärde mig älska att lyfta vikter. Samtidigt köpte jag nya löparskor och gav mig ut och sprang i skogen för första gången på evigheter. Sen fick jag också resultatet av träning och mat efter första månaden på en post-it. Ett bevis på att det funkar.
 
// Resultatet av första månaden med min PT //

April
PT-passen blev tuffare och tuffare och samtidigt roligare och roligare. Jag passade på att inviga våren på härliga långa morgonpromenader. Jag börjde äntligen ser riktiga resultat på kroppen.
 
// Reslutaten och våren kom i april //
 
Maj
Våren förvandlades till en inte så ovanlig maj-sommar och en väldigt ovanligt hög dos av pollen. Jag är inte vanligtvis allergisk med detta året blev jag däckad. Det var svårt att hitta energi till träningen eller till något egentligen. Trots det fortsatte resultaten gå åt rätt håll. Och jag fortsatte kämpa på med löpningen och onda benhinnor. 
 
// Träning i shorts i ett tomt gym på en somrig mors dag i maj //
 
Juni
Jag hade mina första veckors semester som ägnades till träning och ett par dagar i ett kallt Stockholm. När jag kom hem igen började jag köra sommarträning med Annika Sjöö och kom igång med löpningen lagom till jag fick ont i benhinnorna igen.
 
// Solen välkomnade oss en tidig morgon och jag tillsammans med Annika efter ett pass //

Juli
Min PT flyttade och vi körde vårat sista pass ihop. Jag hade min andra period med semester och åkte till min syster där jag sprang i skogen och körde tabata-intervaller på hennes altan. Körde några combat-pass tillsammans med Moa innan jag tog ryggsäcken och åkte på semester till Kroatien. Med mig hem därifrån tog jag årets första (men inte sista) förkylning.
 
// Jag och syster efter ett pass på altanen och en svettig jag efter ett combat-pass med Moa //
 
Augusti
Jag började träna med en ny PT, dock hade min Kroatien-förkylning hade svårt att ge med sig. Jag hade svårt att motivera mig till träning och knarkade inspirationsbilder samtidigt som jag sög ut det sista av sommaren i Göteborg. Tack och lov vände det när jag började med Military trainingen i slutet av månaden. Ett annat av årets bästa beslut. Och jag återvända även till gymmet.
 
// Back at the gym och jag efter ett av dom första military-passen //


September
Träningen kom igång igen och jag blev kär i military training som träningsform. Och samtidigt började jag upptäcka crossfit som jag fick en hemlig förälskelse i innan jag ens provat det. Jag körde sporaliska pass med min PT. Sen åkte jag till Barcelona och kom åter igen hem med en förkylning. Jag avslutade mitt första camp på militaryn och bestämde mig för att fortsätta.
 
// Kontraktet på mitt kommande år med militaryn och mitt nya linne köpt i Barcelona //
 
Oktober
Jag började köra fortsättningspassen med militaryn och fick ihop upp till fyra pass i veckan samtidigt som jag körde ett par pass med min PT och några combat-pass. Jag åkte på långhelg i Stockholm och blev åter igen smått förkyld.
 
// På ett av fortsättningspassen på militaryn //
 
November
Äntligen kom jag in i ett skönt träningsflow igen. Bestämde mig att börja köra grupp-PT men fokus på Crossfit. Hann börja med det lagom till jag blev sjuk igen. Efter det fick jag en nytändning på militaryn och tillsammans med crossfiten ville jag inget annat än att träna. Jag började gå på spinning samtidigt som jag bestämde mig för att ta tag i löpningen. Jag avslutade månaden med att pajja axeln.
 
// Mitt nya gym där jag kör grupp-PT-passen och jag på premiärtur i skogen //
 
December
Snön kom till stan och jag kom igång med löpningen, hann sätta rekord med 8 kilometer innan benhinnan strejkade igen. Körde ett par militarypass i snön innan jag fick domen bihåleinflammation. Men hann avsluta med både (tro det eller ej) bra löppass och ett grymt crossfit-pass innan jag firade nyår tillsammans med ytterligare en förkylning.
 
// Min kärleksförklaring till militaryn precis när den första snön fallit //
 
 
 

Mari

=) Härligt skrivet. Upp och ned, men ja...det är väl så det är !! Bra kämpat iaf =)

2013-01-01 @ 08:58:16 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se
matilda

Vilket härligt träningsår med nya träningsformer :)

Krya på dig från förkylningen.

2013-01-01 @ 10:13:21 • Hemsida: http://matildaa88.blogg.se
EmelieMaria - Träning&Annat

Låter som ett riktigt härligt träningsår! Kul med massa olika träningsformer blandat med PTpass!! :)

2013-01-01 @ 11:26:48 • Hemsida: http://emeliemarias.wordpress.com
anna

vilket grymt träningsår! du har varit en bra inspirationskälla i år :)

Svar: Vad glad jag blir att du säger det! Tack. Och ett jättegott nytt år till dig! :)
Sofia

2013-01-01 @ 14:00:12 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se
moa

Du har ju haft ett grymt 2012, och vi vet båda att 2013 kommer bli minst lika nice! Gott nytt år på dig!

2013-01-01 @ 14:25:56 • Hemsida: http://tjugosjundenovember.blogg.se
Anna

Vilket härligt träningsår, mycket bra jobbat!

2013-01-01 @ 16:58:11 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
Fia

Vilket träningsår du haft :D

2013-01-01 @ 18:46:18 • Hemsida: http://Www.fiasfight.blogg.se
Amanda Cleréus

åh, vad härligt!

2013-01-01 @ 19:05:24 • Hemsida: http://amandaclereus.blo.gg/
Sara Ekman

Vad kul! Vilken skillnad man ser också!! :)

2013-01-01 @ 19:49:25 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Emma

Åh, vilken härlig och inspirerande läsning! Bra jobbat i år! Nu kör vi 2013! :D

2013-01-03 @ 00:00:58 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Karin FoH

Kul att läsa om ditt träningsår! Och man ser verkligen resultatet av träningen på dig!

2013-01-04 @ 22:10:42 • Hemsida: http://fitnessochhalsa.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0