KSA #3

Idag gjorde jag den tredje kroppssammanstättningsanalysen med Mr PT. Tror inte att jag skrev något om det sist vi mätte, mest för att jag inte var nöjd och inte ville tänka på det. Jag är inte nöjd idag heller. Jag är frustrerad. Riktigt frustrerad. Resultatet av dom senaste mätningarna visar att jag går ner ytterst ytterst lite i fettvikt och ökar i muskelvikt, det innebär att jag totalt går upp i vikt. Det är mycket som inte riktigt går ihop. Jag tränar för mycket och äter för bra (långt ifrån perfekt dock) för att inte få några resultat.
 
Något annat som inte vart bra dom senaste mätningarna är min vilopuls. Jag har haft tio slag mer per minut än jag hade första gången. Jag har inte bra kondition, men jag har för bra för att ha så pass hög vilopuls. Det var många frågetecken efter dagens mätning och tillsammans med att jag har ont lite överallt så bestämde vi att skippa fystesterna. Istället ägnade vi tiden åt att prata om vad vi ska göra nu och hur vi ska gå vidare.
 
Med tanke på min höga vilopuls och uteblivna resultat så funderar Mr PT på om jag antingen har någonting i kroppen som inte riktigt brutit ut eller om jag är på väg mot överträning igen. Det är iallafall någonting som gör att kroppen inte tar till sig träningen, även om jag går framåt prestationsmässigt. Därför blev jag beordrad vila efter helgen, sju till tio dagars vila, för att kroppen ska få tid att återhämta sig. Tillsammans med detta ska jag få ett kostprogram för att strama åt det jag äter för att utesluta att kosten inte är en anledning till uteblivna resultat.
 
Ärligt? Jag känner mig ganska knäckt. All tid och energi jag lägger på både träning och mat, och ingenting händer. Både väldigt frustrerande och knäckande.

Anonym

Heja dig!

2013-08-23 @ 19:53:53
Anna

Vad tråkigt, men ge inte upp. Jag hoppas det vänder <3 kram kram

2013-08-23 @ 22:27:55 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
Rebecca

Gud jag förstår frustrationen... Känner väl kanske lite att jag är i liknande sistuation. Lyssna nu på Mister PT så ses vi i veckan och kör mobilitet. SOmsagt, det ska ju vara grymt. Hehe

Svar: Ja rörlighet it is. Har även lärt mig progression för muscle ups av Björk Odinsdottir, har det på film. Så nu ska vi öva muscle ups positioner! :D
Sofia

2013-08-24 @ 06:40:53 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Mari

Hm.. märkligt !! Men ni verkar ha kommit fram till något, som förhoppningsvis visar sig vara bra... kram

2013-08-24 @ 08:05:00 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se
Marie

Usch och fy vad jobbigt! Jag känner igen det där. Jag ökar i muskelmassa, men inte i fett. Jag har inte gjort någon mätning men känner det på kroppen. Centimetrarna är dock desamma. Skumt! Hoppas du känner dig bättre efter några dagars vila!

2013-08-24 @ 12:27:48 • Hemsida: http://sweetmary.blogg.se
Pernilla

Jag förstår din frustration! Det är oerhört irriterande när man "gör allt rätt" och ändå går det åt fel håll. Men kanske kan det ge med sig om du får ett kostschema uppbyggt efter din kropp och dina mål? För även om du äter bra i dagsläget, så äter du kanske på ett sätt som inte gynnar dina mål? Bra mat behöver ju inte alltid innebära rätt mat, även om man tror det. Hoppas det funkar inför nästa mätning i alla fall, men fortsätt kämpa! Du är ju duktig - det ser alla som läser här inne, så ge inte upp! <3

2013-08-24 @ 12:29:12 • Hemsida: http://skinnyjeans.devote.se
Jossan

Nej vad tråkigt. Jag kan tänka mig hur du känner dig och att du är frustrerad. Har du alltså haft problem med överträning förut? Får jag fråga hur det gick till/vad som hände?
Det värsta med sånt här är att det skapar med stress och då blir det bara en ond cirkel. Det du får fokusera på är att du i alla fall lyckas bygga muskler och öka i muskel%, bra jobbat :)
SV: Hahah!!!! Ja, jag kan hålla med om att grön gröt ser lite knäppt ut men jag lovar att den smakar inte så konstigt som den ser ut att göra :P

2013-08-24 @ 20:09:01 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se
Rebecca

JAA det ska vi! Fats jag kan iofs inte ens göra en Pull Up, men nu jävlar ska vi köra! :D

2013-08-25 @ 20:47:32 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0