Crossfit Göta #71

2013 års sista dag. Vad passar då bättre än att köra ett stenhårt pass på Göta med dom bästa? Ingenting. Eller ja ett nytt PB i marklyft då möjligtvis. Nu lyckades jag ju med båda och är supernöjd. Nu kan jag gå in i det nya året med en positiv känsla.
 
Ingen i Barcelona-gänget fått plats på något av dagens pass, så vi körde själva. Jag och Lotten, Annica och Marcel. Det var skitjobbigt. Lotten hade dock någon typ av överskottsenergi och körde på ytterligare efter time capen. Det pallade inte jag. Min hjärna sa stopp, det gick inte. Men sen så hade jag ju tagit ut mit smått både fysiskt och psykiskt innan när jag drog upp 109 (!) kilo i marklyftet. Grymmaste känslan, ville verkligen avsluta året med ett nytt PB, så det gjorde mig väldigt glad.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hopprep och lätta marklyft
  • Styrka: Deadlift 5, 5, 3, 1, 1, 1, 1 reps upp till 109 kilo
  • WOD: 3 varv for time, Time cap 30 minuter
    • 50 step ups, box jumps, box jump over (varv 1, 2, 3)
    • 50 jumping pull ups, pull ups, cheast to bar pull ups
    • 50 ryss svningar, enarms svingar, fulla svingar 24kg/16kg
    • 50 lounges med kettle bell i farmers, kettle bel i rack, kettle bell i over head 24kg/16kg
    • 50 sit ups, knees to elbow, toes to bar
    • 50 push press, front squats, thrusters 40kg/30kg
    • 50 rygglyft på golv, hipp extentions på 50 box, hipp extentions på 60 box
    • 50 wall balls, med ball clean, höga wall balls
    • 50 burpees utan armhävning och hopp, burpees utan armhävning, burpees
    • 50 laterala hopp, jumping jacks, double unders
    • Cash out 39 wall walks
Som ni förstår som hann vi inte klart. Vi var någonstans på andra varvet, typ vid knees to elbows när 30 minuter hade gått. Vi gjorde klart övningen, sen körde Lotten klart varvet. Jag pallade inte. Men är ändå sjukt nöjd med passet. Jag tog mig förbi spärren för första gången på länge. Det hjälper verkligen att köra i team, då pushar man sig lite extra. I love this.
 
Finns en film på mitt PB lyft, men min telefon samarbetar inte med mig så det får dyka upp senare.
 
 

Johanna - A dream as a model ♥

sv: Åh tack, hehe okej :)
Gott nytt år! :D

2013-12-31 @ 16:13:43 • Hemsida: http://jonza.blogg.se
Rebecca

109 kg! Skojar du?! Så jävla grymt! Världens största grattis och gott nytt år fina du!

Svar: Haha no joke. ;) Tack vännen! Gott nytt år!
Sofia

2013-12-31 @ 16:26:40 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Anna

Så jävla underbart, grattis <3 gott nytt år! Kram

2013-12-31 @ 21:15:21 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
anna

grymt avslut på året! gott nytt år! hoppas ditt 2014 bjuder på många fler PB:n :)

2014-01-01 @ 11:09:52 • Hemsida: http://byannam.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0