Dagens dagbok

Det är konstigt ibland. Jag har vanligtvis inga som helst problem med att ta mig iväg och träna. Men idag hände det. Jag skippade träningen i morse och gick och la mig och sov en timme till istället. Men det dåliga samvete tär lite på mig. Att hoppa träningen utan en riktig anledning.
 
Mitt problem ligger dock i att äta bra. Igår åt jag pommes när jag var ute och åt med mina vänner. Samvetet sa inte så mycket även om jag vet att det är »fel«. Hade jag oftare fått dåligt samvete när jag inte äter som jag borde kanske det hade vart lättare att faktiskt låta bli skiten. Nu är jag dock motiverad nog för att hålla kosten på en bra nivå och dom där pommesen är det värsta jag ätit på ett bra tag. Så det är okej. Denna gången. Men det är dom upprepade gångerna som gör att resultaten uteblir. Och det är ju faktiskt resultaten jag vill åt, dom får jag genom att lägga ihop 1+1 sägs det.
 
 
 
 
 
 
 
 

Anna

Känner igen det där med upprepade gångerna. Jag får bättre och bättre koll på de där, men jag kämpar fortfarande. Sänder kramar <3

2013-07-19 @ 21:43:16 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
Sara Ekman

Just det där med maten.. Jag skaffade appen ShapeUp till mobilen där jag har skrivit i min vikt och längd och vad min målvikt är och nu skriver jag i exakt allt jag stoppar i mig och hur jag tränar :) Jag har gått ner i vikt på jättekort tid bara för att jag följer den, och då äter jag ändå godis och onyttigt, men jag överskrider inte hur mycket kalorier jag får äta på en dag :) Vet inte om du har hört talats om den, men ett tips i alla fall :) Den fungerar för mig :)

Svar: Tack för tipsen. Har dock den appen. Men mitt problem är inte att jag inte vet hur jag ska äta. Mer att jag ändå inte gör det. haha.
Sofia

2013-07-19 @ 21:54:50 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Julia

känner igen det där men jag tycker att det är viktigt att unna sig ibland också :)

2013-07-19 @ 22:27:33 • Hemsida: http://jjuliees.blogg.se/
Linnea

Man behöver en vilapaus också så du behöver inte känna att det är "bortförklaring" det blir bättre imorgon ska du se! Då är det ny dag och nya tag så tänker jag varje dag för att min vardag ska funka!Men det är klart det olika från person till person:)

2013-07-19 @ 23:08:57 • Hemsida: http://linneabergqvissst.blogg.se
fight4fit

Tränade inte heller idag och fick genast lite ångest. Det är egentligen sjukt att man ska få ångest över att vila en dag. Nä, nu skärper vi oss :) Imorrn är en ny dag, och då kan vi träna istället :)

2013-07-19 @ 23:14:04 • Hemsida: http://www.fight4fit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0