Crossfit Göta #62

Måndag morgon. Älskar det. När jag väl kommit upp ur sängen och inte lyckas frysa ihjälp på vägen till gymmet. Jajks vad kallt det var. Eftersom min termometer gått sönder och bara visar Barca-temp på runt 18 grader så har jag ju ingen aning om exakt hur kallt det är. Ugh. Hur som helst tog det inte så lång tid innan jag blev varm igen iallafall.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet + Bring Sally up med kettlebell (benböj efter låten Bring Sally up)
  • Stryka: 5×8-12 pull ups
  • WOD: 15 minuter 30 sekunder on 30 sekunder off
    • 30 sekunder wall balls
    • 30 sekunder vila
    • 30 sekunder burpees
    • 30 sekunder vila
Som sagt så var min rygg redan trött efter uppvärmningen. Men wall balls funkar faktiskt bra. Tror jag kommit fram till att ryggen får jobba för mycket när man kör något framför kroppen i squats (front squat, thrusters, squat cleans …) och att det är då jag får ont. Men körde ändå bara med 4kg. Axlarna blev trötta ändå. Men egentligen borde jag haft ett högre tempo alltså. Jag mesade, så är det bara. Men för att vara ett pass med mina icke favoritövningar så var det ett kul pass.
 
 

Jessica Högberg

Tror inte att du kan "mesa"=))

2013-11-26 @ 12:28:54 • Hemsida: http://lchftrollet.blogg.se/
fight4fit

Ibland behövs lite mesande, även fast jag inte tror du att du mesar så mkt :p Men tänk om man kunde köra 100% varje pass, rena drömmen :)

2013-11-26 @ 23:06:35 • Hemsida: http://www.fight4fit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0