Crossfit SJD #1

Våran headcoach på Göta har programmerat pass för oss att köra hela veckan, för att få en bra blandnig på passen. Första passet han bjöd på var en riktig killer. På riktigt. Löpning, en jäkla massa löpning. Vet inte om jag behöver säga mer.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning: Löpning 800 meter + Tabata: Bear komplex (marklyft, hang power clean, front squat, push press)
  • Teknik och styrka: Power clean + hang power clean 15 minuter
  • WOD: For time 5 varv:
    • 400 meter löpning
    • 15 wall balls 6 kg
    • 10 hang power clean 30 kg
Jag hatar löpning. På riktigt, it is killing me. Efter ett varv får jag aldrig ner pulsen igen och allt annat blir bara en kamp. Enda positiva var att springa i linne, ute, roas av att springa förbi en fabrik som tillverkar San Miguel och inte frysa. Men mest var det bara jättejobbigt. Jag kom totalsist efter en 23 minuter lång kamp. Tänkt ge upp varv 3, men man ger ju aldrig upp, en av grejerna med Crossfit. På styrkan tycker jag att Power cleansen (frivändning med start från marken) funkade bra medan hang cleansen (frivändning med start ovanför knäna) inte alls funkade. Eftersom man skulle göra en av varje i varje set så fastnade jag på 40 kg. Fick helt enkelt inte upp stången från hang position. Nästa gång. Hade två grymma coacher från boxen som stod och hejade på mig, funkade inte ändå. Men coacherna var otroligt välkomnande och det var riktigt kul att träna i en annan box, Crossfit är trots allt ett internationellt språk.
 
 

caroline

Du är grym :D

2013-11-05 @ 13:10:02 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
fight4fit

Känner igen mig med det där att springa. HATAR det! :p Men härligt att du kämpade på ändå, ibland är de ju det som räknas! :)

2013-11-05 @ 15:09:05 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Anna

Bra jobbat! Har du samma känsla för löpning om du tar det lite mer lugnt? kram

Svar: Nja, har svårt att ta det lugnt. ;) Men det är ett mål jag har, att lyckas få till pass där jag jag springer för att hitta en "skön" känsla.
Sofia

2013-11-05 @ 16:42:21 • Hemsida: http://overenskommelsen.blogg.se
JUlia

Wow var inget dåligt pass direkt :D bra kämpat!

2013-11-05 @ 19:21:18 • Hemsida: http://takethetime.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0