Crossfit Göta #139

Lördag förmiddag på Göta. Bästa starten. Idag var det den fantastiska work outen Fight gone bad. Jag hade ingen skön känslan innan och det var inget toppenpass från min sida. Är fortfarande helt i ofas med dom nya wall balls targetsen och måste fokusera extremt för att få till tekniken på box jumpen, vilket är kravet för att jag ens ska få hoppa upp på den där lådan. Tur att allt annat med min tid på Göta idag var så himla bra att det vägde upp.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 2 varv med:
    • 300 meter rodd
    • 10 armhävningar
    • 15 air squats
  • Teknik: 1 varv av varje övning i work outen
  • WOD: "Fight gone bad", 3 varv med:
    • 1 minut max reps wall balls 6 kilo
    • 1 minut max reps sumo deadlift high pull 20 kilo
    • 1 minut max reps box jump 50 cm
    • 1 minut max reps push press 20 kilo
    • 1 minut max kalorier rodd
    • 1 minut vila
  • Goats-träning:
    • Kippade pull ups
    • Kippade toes to bar
    • Hand stand
    • Kippade hand stand push ups
Vet inte hur mycket det finns att säga om passet. Fick ihop 221 reps, vilket jag inte är så nöjd med. Med flyt i wall ballsen och tempo i box jumpen hade det kunnat bli betydligt fler. Gör om och gör rätt nästa gång helt enkelt. Resten av tiden i boxen var dock grym. Lite mellanhäng innan det blev lite svaghets-träning. Fick till kipparna på både pull upsen och toes to baren. Insåg här om dagen att det dessutom var på tiden att jag lär mig kippa mina hand stand push ups också. Och med lite tips från Headcoach så gick det faktiskt ganska bra. Det lönar sig att öva på saker.
 
 

amanda

bra bild!

2014-07-13 @ 19:12:39 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tycker ändå du ska vara nöjd med dig själv.

2014-07-13 @ 20:28:28 • Hemsida: http://sessie.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0