Crossfit Göta #142

Tanken var att jag skulle köra morgonpass idag. Men mitt sunda förnuft tog vid någonstans i natt när det var alldeles för få timmar kvar tills klockan skulle ringa, och jag fortfarande låg klarvaken. Dessutom har jag ätit så himla dåligt denna veckan att jag någon stans visste att jag behövde ett par måltider på mig för att fylla på med energi. Just det där är så himla konstigt, eller det har funkat eftersom jag inte tränat på två dagar, men jag vet ju så himla väl att jag måste äta mat för att orka träna. Det går hand i hand och inget funkar utan det andra. Håller tummarna att jag kan få ordning på både sömn och mat denna helgen, eftersom jag ligger på underskott när det gäller båda.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, barbell complex
  • Styrka: Front squat, 3 sekunder i botten 75% av max, 5×5 reps, 53 kilo
  • WOD: 15 – 12 – 9 – 6 – 3 reps
    • Chest to bar pull ups
    • Clean and jerk 30 kilo
    • Push ups
  • Afterbash: 20 reps av Bear complex
Åter igen var jag där, där jag inte visste hur kroppen skulle reagera. Men styrkan gick bra. Tungt, så klart, men det gick bra och kändes inte överdrivet tungt. Procenten är fortfarande baserad på att mitt max är 70 kilo, nästa vecka är det upp till bevis. Är så nöjd med mig själv varje gång jag lastar på RX-vikterna på stången, jag känner hur jag gör framsteg. Idag körde jag samma vikt som vissa av killarna, det känns grymt. Min svagehet är ju som vi vet pull upsen, där jag fortfarande måste ha mitt gummiband. Framförallt när det handlar om så många reps. Hade tänkt köra armhävningarna på tå, men insåg att det var den enda vilan jag skulle få så jag satte i knäna iallafall. Klar på 12 minuter och 14 sekunder.
 
 

Anita

Åh vilket pass :)

2014-07-18 @ 21:35:36 • Hemsida: http://siliiins.blogg.se/
Linn

hoppas du haft en bra dag :D

2014-07-18 @ 23:12:51 • Hemsida: http://linnsees.forme.se
fight4fit

Grym är du! Men se till att få ordning på det där med sömnen och maten nu så du blir så där fantastisk! :)

2014-07-19 @ 10:40:42 • Hemsida: http://www.fight4fit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0