Crossfit Göta #131

Tog mig till Göta idag nästan mer för att jag ville hänga där hellre än hemma, än för att jag ville träna. Men träna gjorde jag ju också såklart. Men det märks att det börjar bli sommar för många av mina favoriter saknas mig. Dessutom var jag extra deppig över att mitt ben kändes lite sämre igen för första gången på länge. Men Coach Chrille peppade mig lite och förberedde mig på vilka övningar jag borde byta ut i passet. Är glad över att Göta har världens bästa coacher som verkligen bryr sig. Det gör allt liksom så mycket lättare och roligare.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, bike, foam roller och 5 minuter AMRAP av:
    • 5 med ball clean
    • Instep
    • 5 skulderblads armhävningar
    • Inch worm
    • 5 wall balls
  • Skill: Clean deadlift (marklyft/första steget i frivändning) 5×5 reps
  • WOD: 15 minuter AMRAP:
    • 5 strikta pull ups
    • 14 hantel thrusters 10/10 kilo
    • 10 power cleans 40 kilo
    • 5 strika knees to elbows
    • 2 minuter assault bike (400 meter löpning med viktskiva)
Lite udda skill idag. Inser att Headcoach har börjat programmera in mycket teknik och progression för att bli bättre på rätt sätt. Idag progression för Clean (frivändning). Väldigt udda övning, men mycket bra för att öva på startläget och första steget mot att få bra tryck från höften när det gäller. På passet valde jag att köra RX med 40 kilo på stången på cleansen. Det var jättetungt. Men jag gjorde det. Förutom mitt vanliga problem där jag inte kan göra pull ups utan gummiband, framförallt inte strikta, så blev hela work outen på RX. Jag tar steg framåt, I like it.
 
 

linnea

bra att man har något som kan peppa en!

2014-06-24 @ 22:46:27 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
Annika Soulcityguide

Mina kompisar på gymet börjar droppa av också...

2014-06-24 @ 23:04:50 • Hemsida: http://soulcityguide.com
Emma

Skönt med den där gemenskapen som kan ta en till träningen fastän man kanske inte riktigt känner för det. För det gick ju riktigt bra för dig, hejja hejja! Tråkigt med benhinnorna dock. Hur länge skulle du köra rehaben och utvärdera det innan det blir tal om något annat (typ operation som du pratade om)?

Hoppas du får en fin onsdag :)
Kram till dig

2014-06-25 @ 09:51:11 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0