Dagens dagbok

Back to work igen. Och med första veckan utan röda dagar eller ledighet sen typ början av maj kommer det att kännas. Fem veckor kvar innan semestern, vilket ger blandade känslor eftersom jag längtar dit, men att det samtidigt betyder att det är augusti och sommaren börjar lida mot sitt slut. Varje år känns det som man bygger upp alla dom här förväntningarna om hur sommaren ska se ut, men plötsligt är allt över och bubblan med förväntningarna spricker. Sen börjar det om.
 
Den här känslan av att längta efter och vänta på något utan att veta exakt vad det är … Det är så mycket jag vill göra, samtidigt som jag bara vill strunta i allt och sova igenom dom där dagarna. Rastlösheten och frustrationen över det som saknas slåss med glädjen och tacksamheten över allt det där fantastiska som finns. Jobbig känsla ibland, att befinna sig där mitt i mellan.
 
 

Emma

Jag förstår din känsla. Man bygger upp förväntningarna så länge och sedan när sommaren är över har man knappt hunnit med hälften av allt man ville. Ibland kan man känna sig besviken, men ofta har man ju gjort så mycket kul ändå, som lätt hamnar lite i skymundan. Personligen vill jag ju inget hellre än att få ett jobb. Jag vill gärna vara ledig i sommar, men ändå ligger det där stora orosmolnet över mitt huvud. När kommer jag att ha en fast inkomst igen? Jag kan liksom inte njuta riktigt av sommar och "ledighet" för jag vet inte hur länge den där "ledigheten" ska vara.

Hoppas du får 5 härliga jobbveckor. Det bästa med sommaren är ju att man ofta har ork till annat efter jobbet, även om man har jobbat. Kvällarna är ljusa och folk vill vara ute :)

Förresten, idag ska jag testa att göra majonnäs inspirerad av dig :)

Kramkram

2014-06-23 @ 14:47:25 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Jossan

Vad jag känner igen mig. Som du säger, det är en jobbig känsla och man vet vare sig ut eller in. Det värsta tycker jag när man känner sådär är att tiden verkligen går så himla fort. Helt plötsligt har dagar bara flugit förbi utan att man egentligen gjort något eller blivit något klokare. Varför kan man inte bara stanna tiden en stund så man hinner andas?
Hoppas i alla fall att du får en fin sommar!

2014-06-24 @ 10:09:12 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0