Hell week – #3

Tisdag morgon. Vaknar av att någon bankar och slår i lägenheten över – perfekt timing att renovera där just denna vecka. Hur som helst skulle jag ju ändå upp, solen strålar och det är om möjligt ännu varmare idag. I väg till gymmet där veckans MAP-pass väntade. Det är egentligen mina hatpass. Att hålla ett jämt tempo under en lång lång tid är en av mina svagheter, även om det »bara« betyder 80% av max. Men det var faktiskt roligare och lite lättare än jag trodde. Och av mötas av Headcoachs hejarop när man stiger in i boxen, det hjälper alltid.
 
Hell week pass #3:
  • Uppvärmning: Lätt rodd, foam roller, pain ball och stretch
  • MAP (80% av max), 30 minuter AMRAP:
    • 400 meter rodd
    • 10/10 släggslag
    • 50 meter farmers walk
    • 10+10 meter prowler push
    • 1 rope climb
Jag hann precis 4 varv. Tur det för jag hade nog inte orkat mer. Jobbigast? Prowlern. Vi kör med den i gången mellan våra lokaler, det är lätt åt ena hållet men tillbaka igen betyder uppförsbacke. Dessutom svettades jag så att jag halkade i mitt eget svett som droppade fina spår i marken. Greppet var inte heller jätteroligt, rodd, tunga farmers walk och rope climb – ingen bra kombo. Men försökte se det som att det är bra att öva på sina svagheter. Nu? En power nap innan det är dags för nästa pass om ett par timmar. Tänk om man kunde leva det här livet jämt?
 
 

Sara Ekman

Åh nej, hatar när man blir väckt av oljud!

2014-06-10 @ 16:46:27 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Sara - Mamma till Signe och Ester

Du är faktiskt lite galen :) Men du är sååå duktig!

2014-06-10 @ 19:49:45 • Hemsida: http://frutyrberg.blogg.se
Linda

Kul. Skulle också vilja ha en sån vecka.

2014-06-11 @ 06:23:36 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0