Crossfit Göta #97

Tanken var att jag skulle köra igår morse, men asså jag orkade inte gå upp. Punkt. Men ju längre dagen gick desto mer träningssugen blev jag. Så jag bestämde mig för att köra idag istället, trots att jag inte hade bokat. Men det var inga problem. Det sjukaste med detta var egentligen att jag gick och tränade helt frivilligt, utan bokning vilket gör det väldigt lätt att banga, trots att jag visste att det väntade 16 satans minuter med endast wall balls och burpees. Knäppt.
 
Dagens pass: 
  • Uppvärmning: Rodd, rörlighet, wall balls övningar
  • Styrka: Pull ups 5×5 reps
  • WOD: 35 sekunder on 25 sekunder off i 16 minuter
    • Wall balls
    • Burpees
  • Afterbach: 3 varv med:
    • 8 rumänska marklyft med kettle bell
    • 8 liggande höftlyft med kelltle bell på magen
    • 8 rygglyft
Detta passet körde vi i november. Jag hade tyvärr inte skrivit hur många reps jag fick, skrev bara att jag mesade. Vilket jag inte gjorde idag kan jag lova. Jäkla skitjobbigt var vad det var. 175 reps fick jag ihop. Men det bästa av allt var att jag inte kände något i axeln i wall ballsen. Körde iofs bara med 4 kilo, men det kändes klokt att ta det försiktigt idag. Nu kan jag köra hårdare imorgon. Kul och bra pass var det iallafall. Trots ren cardio. haha.
 
 

Malinskan

Låter som ett hårt och gött pass! Måste prova på crossfit alltså!

2014-03-27 @ 21:43:53 • Hemsida: http://malinskan.shapemeup.se
Ia

"Sexton satans minuter med endast wall balls och burpees" Tänk hur mycket nyans en pyttesvordom kan ge åt en mening :D ? Kommer att leva resten av veckan på den animationsfilm som bildats på min näthinna av denna beskrivning. Urk ja, att överleva de minuterna är dessutom en beundransvärd insats. Bra jobbat :)

Svar: Haha skönt att jag kunde ge en bild av pinan. ;) Tack snälla för dina ord.
Sofia

2014-03-27 @ 23:05:40
Sara Ekman

Gött! :)

2014-03-28 @ 07:48:16 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Emelie Richter

Vad kul med träningssug! Låter som ett mycket bra pass :)

2014-03-28 @ 08:09:59 • Hemsida: http://emelierichter.se
MAri

=) Tänk så helgen kommer kännas underbar

2014-03-28 @ 09:04:03 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0