Crossfit Göta #113

Med en lite rubbad vecka blev det pass på en söndag, något som väldigt sällan händer. Men det är kul att inte alltid göra samma. Idag var det dessutom en ny coach och en liten buffé av veckans tidigare pass där man fick välja det man missat under veckan. Passade väldigt bra för mig att öva lite på bänkpress, något jag typ aldrig gör men plötsligt har fått i mitt styrkeprogram av Headcoach.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 800 meter löpning + stretch
  • Styrka: Bänkpress 5×3 reps upp till 45 kilo
  • WOD: »Eva« i team, time cap 30 minuter, 5 varv med:
    • 800 meter löpning (rodd för mig) båda springer
    • 30 kettle bell svingar 16 kilo
    • 30 pull ups
  • Afterbach: Tabata mage, sitta i en ring med fötterna i luften och kasta en wall ball mellan varandra. Den som hade bollen när 20 sekunder hade gått fick göra en burpee medans dom andra vilade
  • Tilläggsträning:
    • 6 minuter Assualt bike
    • 6 minuter rodd
Ovan styrka, men kul att göra något annat. Stannade på 45 kilo på sista treorna, vilket kändes bra. Benchmark-tjejen Eva som wod. Dock i team, fy farao för att göra den själv som jag egentligen ska göra. Och då sprang jag ju inte hellet, men att ro 800 meter är inte kul det heller. Men vi både rodde och körde kettle bellsen utomhus, det var grymt skönt. Fick iallafall ett riktigt bra pass i kroppen idag, även om vi inte hann klart (hade ett varv kvar när time capen tog slut), hade en skön känsla efteråt. Imorgon startar vi en ny vecka, yey.
 
/ Man kan inte vara snygg på alla bilder, bjuder på den. haha. /
 

Sara Ekman

Härligt!

2014-05-04 @ 20:40:25 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
amanda

härlig bild :D

2014-05-04 @ 21:27:31 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0